این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۲۸، شماره ۳، صفحات ۲۲-۲۷
عنوان فارسی
طراحی و تحلیل عملکرد توربین بخار یک طبقه ضربه ای به عنوان محرک سیستم های مکانیکی
چکیده فارسی مقاله
توربینهای بخار یک طبقه نوع ضربهای به عنوان محرک سیستمهای مکانیکی همچون پمپها، فنها، دمندهها و کمپرسورها مورد استفاده قرار میگیرند. توربینهای ضربهای، می-توانند تغییر فشار و آنتالپی زیادی در یک طبقه ایجاد کنند ضمن آنکه تمام افت فشار در نازلها صورت میگیرد و هیچگونه تغییر فشاری در روتور وجود ندارد. گشتاور وارد شده به شفت در این نوع توربینها حاصل تغییر ممنتوم سیال در پرههای متحرک در مسیر دوران میباشد. در این مقاله روش طراحی آیرودینامیکی توربین بخار یک طبقه نوع ضربهای مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور طراحی آیرودینامیکی یک نوع توربین بخار ضربهای که به عنوان محرک یک پمپ سانتریفیوژ با سرعت دورانی 2900 دور بردقیقه و توان مصرفی 30 کیلووات میباشد، مورد مطالعه قرار گرفته است. حداکثر توان تولیدی توربین حدود 45 کیلووات و حداکثر سرعت دورانی آن 4500 دور بر دقیقه میباشد. قطر روتور توربین 400 میلیمتر است. رفتار سیال در یک طبقه ضربهای شامل نازل و روتور به صورت تئوری و با بررسی مثلثهای سرعت مورد مطالعه قرار گرفته است و پس از طراحی آیرودینامیکی، جریان سیال در توربین به کمک دینامیک سیالات محاسباتی شبیهسازی شدهاست. نتایج شبیهسازی به صورت منحنیهای عملکردی ارائه شدهاند. نتایج تحلیلهای تئوری همخوانی قابل قبولی با نتایج شبیهسازی عددی دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جعفر نژادعلی |
گروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه مازندران، بابلسر
نشانی اینترنتی
http://mmep.isme.ir/article_38063_0515121c703bf6f58bbe527e977f3666.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-2262630.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات