این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۲۸، شماره ۲، صفحات ۵۱-۵۸
عنوان فارسی
مروری بر سامانههای دینامیکی خودرو و کاربرد ریزچرخشسنج در آنها
چکیده فارسی مقاله
امروزه بسیاری از سامانههای گوناگون برای بالابردن کارایی و کیفیت خودروهای نوین بکار گرفته میشوند، که بیشتر آنها در زمره رویکردهای فعال قرار دارند. پیادهسازی رویکرد فعال نیازمند بکارگیری حسگرهای مناسب است، ازین رو طراح باید به شناخت مناسبی در هر دو زمینه دست یابد. واپایش الکترونیکی پایداری، سامانه واپایش کشش و برنامه پایداری الکترونیکی از دسته این سامانهها هستند. از دیدگاه مدلسازی در هر مدل ریاضی خودرو (یا سامانههای دینامیکی وابسته آن) هرگاه ورودی مدل شامل سرعت یا شتاب زاویهای باشد، آنگاه برای پیاده سازی مدل نیاز به ژیروسکوپ خواهد بود. مقاله پیشرو نخست با معرفی سامانههای دینامیکی خودرو و بررسی برخی از مدلهای متداول این سامانهها، نخست جایگاه ژیروسکوپ در خودرو را بررسی میکند، سپس با معرفی و ارزیابی ژیروسکوپهای MEMS و شناسههای کاراییشان، بازه مناسب این شناسهها را برای کاربرد در خودرو بدست میدهد. چارچوب کاری این مقاله برای پاسخگویی به دو پرسش بنیادین نهاده شده است؛ نخست، چه سامانههای خودرویی نیازمند ژیروسکوپ هستند؟ دوم، برای این کاربردهای خودرویی چه نوع ژیروسکوپهایی مناسب اند؟
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
Mohammad Reza Solouk |
سیستمهای دینامیکی خودرو، دانشکده خودرو، دانشگاه علم وصنعت ایران، تهران، ایران
محمد حسن شجاعی فرد |
دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
مسعود دهمرده |
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خوردو، دانشگاه علم و صنعت
نشانی اینترنتی
http://mmep.isme.ir/article_38076_e6301a44b85fff287561af6161c657da.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-2262642.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات