این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۱-۱۹

عنوان فارسی شناسایی عوامل مؤثر بر تسهیم دانش در میان کارآفرینان نوپا و بالقوه
چکیده فارسی مقاله دانش ضمنی کارآفرینان نوپا یا استارت­آپی تسهیم ­پذیر است و در فرایند دوسویۀ هم ­آموزی و تسهیم بهبود می­ یابد. اگرچه این فرایند با وجود نقشی کلیدی در راه ­اندازی کسب­ وکار؛ به دلایلی چون حساسیت نسبت به ایدۀ اصلی کسب­ وکار، کمتر رخ­­ می­ دهد. روش این پژوهش با توجه به هدف آن که شناسایی عوامل موثر بر تسهیم دانش در کارآفرینان نوپاست؛ موردپژوهی روایتی برگزیده­ شد. اطلاعات این پژوهش کیفی با مصاحبۀ نیمه­ ساختاریافتۀ عمیق با 18 کارآفرین نوپا و جویای دانش کسب و کار (11 مرد و 7 زن؛ 13 نفر در حوزۀ فناوری اطلاعات و 5 نفر در حوزه­های دیگر خدماتی) گردآوری شد. کدگذاری، دسته ­بندی و تحلیل شواهد گفتاری برآمده از مصاحبه با کارآفرینان نیز به یاری نرم­ افزار اطلس ­تی انجام ­گرفت. یافته­ های پژوهش در قالب الگویی یکپارچه از عوامل موثر بر تسهیم دانش، در میان کارآفرینان نوپا، نشان­ داد سه دسته عوامل فردی (باور و انگیزه فردی، پیوند با شبکه­ های اجتماعی، مهارت ارتباطات بین­ فردی، اعتماد، ترس از به اشتراک­ گذاری، آگاهی از منابع دانش، خانواده و ...)؛ سازمانی (سبک رهبری، استراتژی، فناوری، نظام انگیزش و پاداش، قوانین سازمانی، فرهنگ و ساختار) و محیطی (محیط ملی صنعت، محیط ملی کسب­ و کار، محیط بین­ الملل صنعت، محیط اختصاصی کسب­ و کار: روابط رقبا، و ...) تسهیم دانش در میان کارآفرینان نوپا را متاثر می ­سازد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تسهیم دانش، کارآفرینان نوپا، موردپژوهی روایتی، عوامل مؤثر.

عنوان انگلیسی Identification of Effective Factors of Knowledge Sharing among Nascent and Potential Entrepreneurs
چکیده انگلیسی مقاله Tacit knowledge of startup entrepreneurs is sharable and will improve in a mutual process of co-learning and sharing. This process plays the key role in launching a new business, but it is happen seldom among startup entrepreneurs' because they are so sensitivity to their startups ideas. As the research goal is to identify factors affecting knowledge sharing among startup entrepreneurs', we have selected a methodology of narrative cased study. In this qualitative research in order to collect information, we have conducted a deep semi-structured interviews with 18 knowledge aspirants' startup entrepreneurs (11 male and 7 female; including 13 IT startups and 5 other services entrepreneurs). Coding, categorizing, and analyzing verbal evidences of startup entrepreneurs' interviews, has been conducted by ATLAS.ti. Software. Research findings showed in an integrated design of triplet factors affecting sharing knowledge among startup entrepreneurs; (1) individual factors (including personal beliefs and motives, connecting with social networks, interpersonal communication skills, trust, fear of sharing, awareness of knowledge sources, and family), (2) Organizational factors (leadership style, strategy, technology, motivation and reward system, organizational rules, culture and structure) and (3) environmental factors (industry national environment, business national environment, industry international environment and business specific environment such as customers and competitors relations.   
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید جعفری مقدم | Saeed Jafari-Moghadam
Associate Professor at The University of Tehran.
دانشیار، گروه توسعه کارآفرینی،دانشکده کارآفرینی، دانشگاه، تهران، ایران.

محمدرضا زالی | Mohammad Reza Zali
University of TehranFaculty of Entrepreneurship
دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران،

فاطمه سادات غفوریان | Fatemeh Ghafourian
PhD Candidate of Entrepreneurship at the University of Tehran
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران

نسرین پریشن | Nasrin Parishan
Graduate of University of Tehran
دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-42415-2&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات