این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی
، جلد ۹، شماره ۳۴، صفحات ۲۹۳-۲۶۹
عنوان فارسی
ارائه الگوی تربیتی- آموزشی مهارتهای دریانوردی در کارورزی دانشجویان دریایی کشور
چکیده فارسی مقاله
کارورزی دریانوردی دانشجویان دانشگاههای علوم دریایی کشور در راستای تربیت و آموزش مهارتهای مختلف علوم دریانوردی، برنامهریزی و اجرا میگردد. پژوهش حاضر با درک اهمیت تربیت و آموزش در دانشگاههای علوم دریایی بهدنبال ارائه الگوی مهارتهای دریانوردی در کارورزی دریانوردی دانشجویان دریایی کشور میباشد. پژوهش حاضر از نوع زمینهیابی و ترکیبی از تحقیقات کمی و کیفی میباشد. جامعه آماری شامل اساتید، مسئولین (فرماندهان) و مدیرانی است که دارای سابقه دریانوردی بیش از پنج سال بوده و حداقل یکبار در دوره کارورزی دریانوردی بههمراه دانشجویان شرکت داشتهاند که در بخش کیفی 10 نفر بهعنوان جامعه آماری برای پاسخ به سوالات پرسشنامه انتخاب شدند و در بخش کمی بیستویک نفر متخصص که شامل فرمانده و اساتیدی که بهطور مستقیم در تربیت و آموزش دانشجویان در دانشگاه و یگان شناور بههمراه دانشجویان حضور داشتند بهعنوان جامعه آماری برگزیده شدند. پرسشنامه شماره 2 بودند. بر اساس یافتههای پژوهش، بهترتیب دانشجو (94/2)، استاد (60/2)، محتوای دروس (60/2) و فرمانده (16/2) بر مهارتهای دریانوردی در کارورزی دانشجویان دریایی کشور تاثیرگذار میباشند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
On the Presentation of Needed Skills Model in the Maritime Universities Apprenticeship
چکیده انگلیسی مقاله
Apprenticeship of maritime universities is planned and implemented to both educate and train various maritime skills. Having considered the significance of education and training in maritime universities, this study seeks for presenting needed skills model within cadet sailing apprenticeship. To do this, recognizing needed skills, the researcher utilized a survey method and set two types of questionnaire. The first questionnaire with open-ended items was answered by 50 maritime science specialists at interview. Imam Khomeini naval academy cadet apprenticeship was recognized while it came to consider performing cadet apprenticeship. Afterwards, ways to promote sailing skills extracted from questionnaire presented as educational – training model using maritime expert viewpoints and related literature. The second questionnaire was set to distribute among 23 navy commanders and maritime experts participating in sailing apprenticeship program. Fried man test and Parto chart used to rank sailing skills.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرامرز نصری |
SNDU
علیرضا عالی پور |
مدرس دانشگاه
ابوطالب مطلبیورکانی |
استادیار دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
نشانی اینترنتی
http://smsnds.journals.sndu.ac.ir/article_491_23ba0d309caa8ef931836697d281e2ee.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1129/article-1129-2280163.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات