این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت کیفیت، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۱۷۲-۱۸۵

عنوان فارسی ارائه رویکرد روش‌شناسی مبتنی بر قرارداد سرویس جهت نظارت بر کیفیت خدمت در سیستم‌های ابری
چکیده فارسی مقاله امروزه سطح عظیم اشتراک منابع رایانشی و پویائی بارهای کاری در محیط‌های ابری، ضرورت تدوین رویکردی جامع در جهت نظارت بر کیفیت خدمت را ایجاب می­‌نماید. درحال حاضر فقدان بکارگیری دیدگاهی جامع، متدولوژیک و چندمنظوره درجهت پیوند دیدگاه‌های قبلی، موجب ایجاد فضای آشوب در این حوزه تحقیقاتی و درک ناقص از مسئله گشته است. بنابراین در مقایسه با تحقیقات قبلی، هدف این پژوهش گام برداشتن درجهت جبران نواقص مذکور می­‌باشد و مهم­ترین دستاورد آن ارائه دیدگاه متدولوژیک نظارت بر کیفیت خدمت مبتنی بر قرارداد سطح سرویس در سیستم های ابری می باشد. دیدگاه پیشنهادی برخلاف راه‌­حل های موجود، مستقل از عملگرهای محیطی، اهداف کیفی را به­ صورت یکپارچه و خودکار نظارت می‌­نماید تا موثّر واقع گردد. نتایج ارزیابی ها مبیّن سودمندی و برتری دیدگاه متدولوژیک پیشنهادی نسبت به دیدگاه‌های موجود و مدیریت چندمنظوره کیفیت خدمت در مراکز داده ابری می‌­باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نفیسه فارغ زاده |
گروه مهندسی کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خدابنده، زنجان، ایران


نشانی اینترنتی http://www.pqprc.ir/article_102753_7907df6933dd59f43bc70f224f52fc5f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1261/article-1261-2280888.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات