این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۸، شماره ۱۰۲، صفحات ۱-۱۶
عنوان فارسی
مدلسازی پیشبینی تصادفات فوتی در تقاطعهای چراغدار (مطالعه موردی: شهر اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
تقاطعها عامل تعیین کننده ظرفیت شبکه حمل و نقل بوده و هر گونه اختلالی نظیر تصادفات در آنها باعث کاهش شدید ظرفیت خواهد شد. وقوع تصادفات در تقاطعات به دلیل همگرا شدن جریانهای ترافیکی از آمار قابل توجهی برخوردار است. هدف این پژوهش بررسی عوامل اثرگذار بر تصادفات فوتی تقاطعها است. به همین منظور دادههای هندسی، ترافیکی، فوتی و وضعیت کنترل 65 تقاطع شهر اصفهان استخراج و در نرم افزار SPSS22 تحلیل شدند. این تحلیل با استفاده از مدلسازی لگاریتم خطی پواسون، لگاریتم خطی دوجملهای منفی و رگرسیون خطی صورت گرفت. اصول مربوط و کنترل مربوط به صحت کاربرد آنها نیز بررسی شد. نتایج حاصل از پژوهش، برتری مدل دوجملهای منفی نسبت به دو مدل دیگر را نشان داد و مشخص شد 5 متغیر از جمله تعداد فاز در تقاطع، وجود دوربین، عرض معبر، عرض خط گردش به چپ و حجم عبوری مستقیم از جمله متغیرهای تاثیرگذار بر ایمنی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Modeling the Prediction of Fatal Crashes at the Signalized Intersection (Case Study: Isfahan)
چکیده انگلیسی مقاله
Intersections are a factor in determining the capacity of the transportation network, and any disruptions such as accidents in them will result in a severe capacity reduction. Accident crashes at intersections are significant due to the convergence of traffic flows. The purpose of this study is to investigate the factors affecting fatal accidents. For this purpose, geometric, traffic, fatality and control status data of 65 intersections of Isfahan city were extracted and analyzed in SPSS22 software. This analysis was carried out using Poisson linear logarithmic modeling, negative binomial linear logarithmic and linear regression. The results showed the superiority of the negative binomial model to the other two models, and it was found that 5 variables including the number of phases at the intersection, the presence of the camera, the width of the line, the width of the left-turning lane and the straight transit volume, are among the variables that affect safety.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن ابوطالبی اصفهانی |
استادیار، دانشکده عمران و حملونقل، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
امیرمسعود رحیمی |
دانشیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
سهیلا سعیدی |
دانش آموخته کارشناسیارشد، دانشکده عمران و حمل و نقل، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_103408_1d8b83c8998892af0bbdd97f76d3789a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-2286659.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات