این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۸، شماره ۱۰۲، صفحات ۱۷-۴۰
عنوان فارسی
بررسی روشهای جدید تعیین سطح آستانه مقاومت لغزشی و مقایسه با روشهای تک نقطهای و مدل NUS
چکیده فارسی مقاله
سطح آستانه مقاومت لغزشی(TL) فرایندی است که به طور گسترده در مدیریت روسازی بکار میرود تا حداقل مقاومت لغزشی اندازهگیری شده را به طور استاندارد به عنوان آستانه برای فعال سازی تعمیر و نگهداری هر بخش از روسازی که دارای مقاومت لغزشی کمتری نسبت به این آستانه باشد، جهت ایمنی رانندگی در سطح مرطوب و خطرناک را تعیین نماید. روشهای مختلفی جهت تعیین سطح آستانه مقاومت لغزشی در کشورهای مختلف (بسته به شرایط اقلیمی آنها) به کار گرفته میشود. تعیین دقیق آستانه مقاومت لغزشی دارای اهمیت فراوان است و همچنین اجرای به موقع آن باعث جلوگیری بسیاری از تصادفات میگردد. تاکنون روشهای تک نقطه ای مختلفی جهت تعیین آستانه مقاومت لغزشی در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار گرفته است از جمله: روش سه نقطه روی منحنی، روش کل کشوری، گروهبندی نمودار درختی و سلسله مراتبی و... از آنجایی که اندازهگیری تک نقطهای مقاومت لغزشی برای نشاندادن عملکرد مقاومت لغزشی در یک سطح روسازی دقیق نیست. لذا، این محدودیت عمده مدلهای تک نقطهای را میتوان با استفاده از مدلهای مقاومت لغزشی دو پارامتری یعنی مدل مقاومت لغزشی Penn State و مدل شاخص اصطکاک بین المللیPIARC(IFI)، مدل کل کشوری CRR-SN برطرف کرد. مدلNUS یکی از آخرین مدلهایی است که بطور دقیق تر جهت تعیین آستانه استفاده شده و به کارگیری هریک از انها در این مقاله مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessment of New Methods for Determining the Threshold Level of Skid Resistance and Comparison with Single Point Methods and the NUS Model
چکیده انگلیسی مقاله
Skid resistance threshold (TL) is a method that is widely used in road pavement management as a minimum standard for activating the maintenance of each section of the pavement with less resistance to skidding than this threshold. Different methods are used to determine the threshold level of skid resistance in different countries (depending on their climatic conditions). Determining the precision of the skid resistance threshold is important, and its timely implementation will prevent many accidents. So far, various methods have been used to determine the threshold of skid resistance in different countries of the world, including: the three-point curve method, the statewide method and hierarchical tree grouping, etc. A single-point measure of skid resistance is not acurate to show the skid resistance performance on a surface of the pavements. Therefore, this major limitation of single-point models can be remedied using the two-parameter slip resistance models, the Peen State slip resistance model, the PIARC International Friction Index (IFI) model and the CRR-SN nationwide model. The NUS model is one of the latest models to be used more precisely for threshold determination. The application of each of these is analyzed in this paper.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رضا سلیمانی کرمانی |
استادیار، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_103513_2312a2216418f79c1aa9876500816241.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-2286660.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات