این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۹، شماره ۲۸، صفحات ۴۵-۷۴
عنوان فارسی
رابطه کیفیت خدمات آموزشی با توسعه دانش محتوایی و شایستگیهای کانونی دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت خدمات آموزشی با توسعه دانش محتوایی و شایستگیهای کانونی دانشجو- معلمان انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل همه دانشجویان ورودی سالهای 1391 و 1392، مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1395–1394 در دانشگاههای فرهنگیان استان آذربایجان غربی، به تعداد 1823 نفر بود که طبق فرمول کوکران، 317 نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب، بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای کیفیت خدمات آموزشی از پرسشنامه سروکوال (زوار و همکاران، 1386)، دانش محتوایی از پرسشنامه محققساخته و شایستگیهای کانونی از پرسشنامه حیدری و همکاران (1392) استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامهها با نظر کارشناسان تأیید شد. روایی سازه پرسشنامه کیفیت خدمات آموزشی و شایستگیهای کانونی از طریق تحلیل عاملی تأییدی و پرسشنامه محققساخته دانش محتوایی نیز با تحلیل عاملی اکتشافی تأیید شد. پایایی پرسشنامهها با آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب با مقادیر 92/.، 94/. و 90/. تأیید شد. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که کیفیت خدمات آموزشی نقش پیشبینی کنندهای بر دانش محتوایی و شایستگیهای کانونی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی دارد. همچنین دانش محتوایی در رابطه کیفیت خدمات آموزشی و شایستگیهای کانونی نقش میانجی را ایفا میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
---
چکیده انگلیسی مقاله
---
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
لیلا نعمتی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
روح اله مهدیون |
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
سیروس اسدیان |
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_38189_70b9837af05994d154a7b28c304aea57.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-2287778.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات