این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۹، شماره ۲۸، صفحات ۷۵-۱۰۶
عنوان فارسی
ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی بر اساس مدل کانو
چکیده فارسی مقاله
چکیده پژوهش حاضر با هدف تعیین کیفیت برنامههای درسی جدید دوره کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی بر اساس مدل کانو انجام گرفته است. روش پژوهش، بر اساس هدف ازنوع کاربردی، بر اساس ماهیت از نوع توصیفی- پیمایشی و به لحاظ رویکرد نیز کمی است. جامعه آماری شامل همه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی دانشگاههای دولتی کشور و استادان رشته برنامهریزی درسی بودند. روش نمونهگیری به شیوه خوشهای چندمرحلهای بود. از میان استانهای کشور، 14 استان و 15 دانشگاه دولتی انتخاب شد. در هر دانشگاه نیز دانشجویان و استادان آن به روش تصادفی انتخاب شدند که بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه برای دانشجویان 285 نفر و برای استادان 113 نفر تعیین شد. برای گردآوری داده از روش میدانی و پرسشنامههای محققساخته استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون t همبسته و ماتریس کانو استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که انتظارات دانشجویان در عناصر دهگانه اکر بیشتر از ادراکات آنها است. همچنین بین انتظارات و ادراکات استادان از منطق، هدفها، محتوا، فعالیتهای یاددهی و یادگیری، مواد و منابع یادگیری، زمان و مکان یادگیری و ارزشیابیتفاوت وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
---
چکیده انگلیسی مقاله
---
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
داود طهماسب زاده شیخلار |
دانشیار دانشگاه تبریز، گروه علوم تربیتی
فاطمه مهین حسین نیا |
دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی، دانشگاه تبریز
احد عظیمی آقبلاغ |
دانشجوی دوره دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه تبریز
سید طاهر سیدی نظرلو |
دانشجوی دوره دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه تبریز
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_38190_8d3d420eafec2bd1fb5bae5d130e8f91.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-2287779.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات