این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۹، شماره ۲۸، صفحات ۱۰۷-۱۳۸
عنوان فارسی
اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه (مورد مطالعه: درس فارسی دوره دوم ابتدایی)
چکیده فارسی مقاله
هدف از اجرای این پژوهش، اعتبارسنجی الگوی مفهومی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه در درس فارسی بر اساس نظر متخصصان و معلمان دوره دوم ابتدایی است. نوع پژوهش، کاربردی و روش پژوهش، ارزشیابی- زمینهای است. ابتدا الگوی پیشنهادی در قالب الگوی برنامه درسی زایس و مؤلفههای دانش، نگرش و مهارت کارآفرینی طراحی شد سپس برای اعتبارسنجی الگوی پیشنهادی، از نظر معلمان و متخصصان برنامه درسی و کارآفرینی استفاده شد. بدین منظور، پرسشنامه محققساخته با 75 گویه، طراحی شد و در اختیار 289 معلم دوره ابتدایی به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای و همه متخصصان برنامه درسی و کارآفرینی در دانشگاههای استان یزد که درمجموع 48 نفر بودند؛ قرار گرفت. برای آزمون فرضیهها نیز از آزمون خیدو استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که از نظر معلمان و متخصصان مربوطه، الگوی برنامه درسی پیشنهادی در ابعاد هدف، محتوا، فعالیتهای یادگیری و ارزشیابی در حوزههای دانش، نگرش و مهارت دارای اعتبار است. از اینرو، به مسئولان محترم در سازمان تألیف کتب درسی پیشنهاد میشود تا به استفاده از هدفها، محتوا، فعالیتهای یادگیری و روشهای ارزشیابی برنامه درسی پیشنهاد شده در برنامههای خود اهتمام ورزند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگو، اعتبارسنجی برنامه درسی، مؤلفههای کارآفرینی، درس فارسی،
عنوان انگلیسی
---
چکیده انگلیسی مقاله
---
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آسیه سادات مدرسی سریزدی |
دانشآموخته دکتری برنامهریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
عزت الله نادری |
استاد گروه علوم تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
مریم سیف نراقی |
استاد گروه علوم تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
قدسی احقر |
دانشیار سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_38191_15e30cdce26ae1cd4a87e0b7e6aa3848.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-2287780.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات