این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۹، شماره ۲۸، صفحات ۱۳۹-۱۷۰
عنوان فارسی
شناسایی عوامل مؤثر بر تفاوت نمرههای ارزشیابی مستمر و نهایی هماهنگ پایه یازدهم از دیدگاه دبیران و دانشآموزان: مطالعهای به روش پژوهش آمیخته
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تفاوت نمره آزمونهای مستمر و نهایی در دانشآموزان سال یازدهم متوسطه دوم (سوم دبیرستان) از دیدگاه دبیران و دانشآموزان انجام گرفت. برای نیل به این هدف از رویکرد پژوهش آمیخته متوالی (کمی سپس کیفی) استفاده شد. جامعه پژوهش در مرحله کمّی، دانشآموزان سوم دبیرستان شهرستان بستک و توابع و روش نمونهگیری در این مرحله سرشماری بود. در مرحله کیفی، جامعه آماری همه دبیران و دانشآموزان سال سوم متوسطه دوم بود و 35 دانشآموز و 20 دبیر با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار پژوهش در بخش کمّی، نمرههای پیشرفت تحصیلی و در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. تفاوت در حجم دو آزمون، تفاوت در میزان دشواری دو آزمون، تفاوت در شاخصهای روانسنجی دو آزمون، تفاوت در جو روانی اجتماعی دو آزمون، عدم تناسب کیفیت یاددهی- یادگیری، انگیزه و نگرش (عوامل مربوط به دانشآموزان) و دستکاری نمرهها توسط دبیران از جمله عوامل مؤثر بر تفاوت مشهود نمرههای مستمر و پایانی بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آزمون مستمر، آزمون پایانی، دبیران، دانشآموزان،
عنوان انگلیسی
---
چکیده انگلیسی مقاله
---
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سمیه غلامی |
استادیار گروه روانشناسی، مجتمع آموزش عالی لارستان
ساره احمدی خانمینی |
دکتری تخصصی برنامهریزی درسی، دانشگاه علامه طباطبایی
ناصر احمدیان |
کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بندر لنگه
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_38192_3eb95039faad2895a960aa61fe341af6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-2287781.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات