این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۹، شماره ۲۸، صفحات ۱۷۱-۱۸۷
عنوان فارسی
ساختار عاملی پرسشنامه سرسختی تحصیلی
چکیده فارسی مقاله
هدف از اجرای این پژوهش، تعیین عاملهای پرسشنامه سرسختی تحصیلی در دانشجویان بود. روش پژوهش همبستگی از نوع تحلیل عاملی و جامعه پژوهش شامل همه دانشجویان مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی بود. از بین این دانشجویان تعداد 168 نفر با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. پرسشنامه تجدید نظر شده سرسختی تحصیلی بنشیک و لوپز (2005) پس از ترجمه و احراز روایی محتوایی، روی دانشجویان اجرا شد. با استفاده از تحلیل عاملی به روش مؤلفههای اصلی تعداد 9 عامل بهعنوان عاملهای اصلی پرسشنامه مشخص شد و با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی عوامل مشخص شده، تأیید شدند. عاملهای تعیین شده دارای ضریب پایایی از 47/0 تا 87/0 بودند و ضریب آلفای کلی پرسشنامه 81/0 به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که این پرسشنامه از روایی و پایایی مناسب برخوردار است و میتوان از آن بهعنوان ابزاری مناسب در زمینه آموزشی و انگیزشی استفاده کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سرسختی تحصیلی، تعهد، چالش، کنترل، تحلیل عاملی،
عنوان انگلیسی
---
چکیده انگلیسی مقاله
---
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نورعلی فرخی |
عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی
سمیه بهمن آبادی |
دانشجوی دکتری سنجش و اندازهگیری، دانشگاه علامه طباطبایی
حسن محمودیان |
دانشجوی دکتری سنجش و اندازهگیری، دانشگاه علامه طباطبایی
زهرا طباطبایی جبلی |
دانشجوی دکتری سنجش و اندازهگیری، دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_38193_a3839c9fb2e37c03ce7a86e171abdf33.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-2287782.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات