این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۹، شماره ۲۸، صفحات ۱۸۹-۲۳۲
عنوان فارسی
شناسایی عوامل، ملاکها و نشانگرهای اعتبارسنجی مدرسههای متوسطه نظری ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف از اجرای پژوهش حاضر، شناسایی عوامل، ملاکها و نشانگرهای اعتبارسنجی به منظور تضمین کیفیت آموزش در مدرسههای متوسطه نظری بود. روش پژوهش، چندروشی[1] بود که از دو روش اسنادی و پدیدارشناسی استفاده شده است. برای دسترسی به دادههای غنی پس از تحلیل اسناد (7 سند داخلی و 17 سند خارجی مرتبط با کلیدواژههای منتخب)، از مصاحبه با صاحبنظران استفاده شد. مشارکتکنندگان در پژوهش بر اساس رویکردی هدفمند و با استفاده از روش موارد مطلوب، از بین خبرگان تعلیم و تربیت، متخصصان اعتبارسنجی و مسئولان اجرایی آموزش و پرورش برگزیده شدند. اشباع نظری به عنوان شاخص کفایت دادهها پس از مصاحبه نیمه ساختاریافته با 35 نفر از مشارکتکنندگان، به دست آمد. برای گردآوری دادهها از تحلیل اسناد و مصاحبه از نوع نیمه ساختاریافته بهره گرفته شد. نتایج نشان داد چارچوب اعتبارسنجی مدرسههای متوسطه نظری دارای 7 عامل (ساختار سازمانی، ساختارفیزیکی، عوامل فردی معلم (کادر اداری و آموزشی)، عوامل فردی دانشآموزی، عوامل سیاسی، عوامل فرهنگی و هسته فنی تدریس و یادگیری) است. 60 ملاک و 266 نشانگر متناسب با ویژگیهای مدرسههای متوسطه نظری برای عوامل هفتگانه فوق، شناسایی و درنهایت چارچوب پیشنهادی اعتبارسنجی مدرسههای متوسطه نظری معرفی شد. [1]. multi-method
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
---
چکیده انگلیسی مقاله
---
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کاوه محمدی |
دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز و کارشناس ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان
حمید فرهادی راد |
استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز
عبدالله پارسا |
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز
یدالله مهرعلیزاده |
استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_38194_1c3dc70f4789e2cbb5f98a1a94dcd915.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-2287783.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات