این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۱-۲۹
عنوان فارسی
تأملی انتقادی بر سیاستها و سازوکارهای آموزشهای فنی و حرفهای در تناسب با موازین دانشگاه کارآفرین (مطالعه موردی: دانشگاه فنی وحرفهای)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف تحلیل سیاستها و سازوکارهای آموزشی دانشگاه فنی حرفهای به عنوان یک مطالعه موردی در صدد است تا کم و کیف برنامههای آموزشی این دانشگاه را تحلیل، چالش ها و آسیب های پیش رو را شناسایی و استراتژیهایی را برای بهبود کیفیت و عملکرد آموزشی و پژوهشی این دانشگاه پیشنهاد نماید. روش پژوهش، کیفی چندگانه و از نوع تحلیل سند و پدیدارنگاری است. مشارکتکنندگان 12 نفر از مدیران دانشگاهی و کارفرمایان ذیربط در حوزه رشتههای فنی بودند که به صورت هدفمند انتخاب و با آنان مصاحبه شد. برای تحلیل یافتهها نیز از روش تحلیل محتوای کیفی با تأکید بر مؤلفههای اصلی استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد؛ با وجودیکه دانشگاه مورد مطالعه از نظر سیاست ها و سازوکارهای تعیین شده حتیالمقدور در اسناد بالا دستی با سنت دانشگاه های کارآفرین همسویی دارد اما در عمل با مجموعهای از چالشهای محیطی زمینهای، ساختاری و محتوایی دسته و پنجه نرم می کند که عدم توجه به آنها و عدم ارائه راه حلی برای این چالش ها، نه تنها اثر بخشی و کارآمدی دانشگاه را تحت الشعاع قرار می دهد بلکه باعث میشود که در تقابل با فلسفه وجودی و چشمانداز راهبردی آن قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
.A Critical Reflection on Vocational Training Policies and Mechanisms in Consistency with Entrepreneurial University Standards: (Case Study: Technical and Vocational University)
چکیده انگلیسی مقاله
. This paper aims to analyze the policies and mechanisms of the Technical and Vocational University as well as to analyze the quality of educational programs, to identify the challenges ahead and to suggest strategies for quality improvement and the university's educational and research performance. As a multi-qualitative research, the study was based on document analysis and phenomenology. Participants included 12 academic executives and relevant employers in technical fields who were purposefully selected and interviewed. Qualitative content analysis method with emphasis on the main components was also used to analyze the findings. The findings showed that although the university in its policies and mechanisms works in line with the traditions of entrepreneurial universities, but in practice suffers from a set of contextual, environmental, structural and content challenges, that failing to address them not only overshadows the effectiveness and efficiency of the university, but also runs counter to its existential philosophy and strategic vision.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سمیه محمدی زاد |
دانشجوی دکتری برنامه ریزی توسعه اموزش عالی دانشگاه کردستان رئیس مرکز فنی و حرفه ای خواهران بابل
نعمت اله عزیزی |
استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه کردستان
ابراهیم صالحی عمران |
استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه مازندران
نشانی اینترنتی
http://eps.journals.umz.ac.ir/article_2514_5a9f8e6a460a8c619dee021b1c89a009.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-2287788.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات