این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی و مدیریت انرژی
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۳۴-۴۵
عنوان فارسی
مدیریت بهینه توان در خودروی برقی با دو منبع انرژی با استفاده از کنترلکنندۀ فازی بهینهشده با الگوریتم ژنتیک
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، روشی نوین برای کنترل و مدیریت بهینۀ منابع توان در یک خودروی برقی دارای دو منبع تأمین انرژی شامل باتری و ابرخازن ارائه میشود. برای این منظور یک کنترلکنندۀ غیرخطی بهینه بر مبنای سیستم فازی طراحی میشود. مهمترین مرحله در طراحی سیستم فازی، انتخاب درست قوانین فازی و توابع عضویت است که در این مقاله، قوانین فازی و توابع عضویت متغیرهای ورودی و خروجی کنترلکنندۀ فازی با استفاده از الگوریتم ژنتیک ترکیبی با اعداد صحیح تعیین میشوند. روش پیشنهادی همراه با دو روش فازی معمولی و کنترل گسستۀ دو وضعیتی on/off بهینه روی سیکل استاندارد رانندگی شهری (EPA-UDDS) و با مدل خودروی برقی در محیط نرمافزار Advisor شبیهسازی میشوند. نتایج شبیهسازی نشان میدهند که میزان انرژی مصرفی خودروی برقی در سیکل رانندگی مورد نظر، با استفاده از کنترلکنندۀ فازی بهینه، کاهش چشمگیری نسبت به کنترلکنندۀ فازی معمولی و همچنین کنترلکنندۀ گسسته on/off بهینه یافته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Optimal Power Management of an Electric Vehicle with Dual-Energy Sources via Optimized Fuzzy Controller using Genetic Algorithm
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper a novel power management method for an electric vehicle (EV) equipped with two energy storage systems is presented. In this way, an optimized nonlinear controller based on fuzzy system is developed. The main stage to design a fuzzy controller is proper determination of fuzzy rules and membership functions that in this paper, the fuzzy rules and input and output membership functions of fuzzy controller are determined via mixed integer genetic algorithm (GA). The model of EV and optimized fuzzy controller as well as conventional fuzzy controller and optimized on/off controller are simulated in ADVISOR environment for the standard driving cycle EPA urban UDDS. Simulation results confirm a significant reduction in the consumed energy by the proposed optimal fuzzy controller in comparison with the conventional fuzzy and optimized on/off controllers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید حسین اجتهد | s h ejtahed
سعید خوبی آرانی | saeed khoobi arani
university of kashan
کاشان - جاده راوند - دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
ابوالفضل حلوایی نیاسر | abolfazl halvaei niasar
university of kashan
کاشان - جاده راوند - دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
امین حاجی زاده | amin haji zadeh
دانشکده تکنولوژی انرژی، دانشگاه آلبورگ، دانمارک
نشانی اینترنتی
http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-121-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1260/article-1260-229221.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات