این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی و مدیریت انرژی
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۲-۱۵
عنوان فارسی
توزیع بار بین نیروگاهها به منظور کاهش همزمان هزینۀ سوخت و آلایندههای زیستمحیطی
چکیده فارسی مقاله
در توزیع اقتصادی بار که یکی از مسائل مهم در بهرهبرداری از سیستمهای قدرت محسوب میشود، میزان تولید هر نیروگاه به منظور تأمین بار سیستم با هدف کمینهسازی هزینۀ سوخت تعیین میشود. در سالهای اخیر با توجه به نگرانی روزافزون از افزایش آلایندههای زیستمحیطی ناشی از نیروگاههای فسیلی، مسئلۀ توزیع اقتصادی بار با در نظر گرفتن آلودگی نیروگاهها مطرح شده است که در آن، هزینۀ تولید و آلودگی به صورت همزمان کمینه میشوند. در این مقاله، برای در نظر گرفتن ملاحظات زیستمحیطی در مسئلۀ توزیع اقتصادی بار، توابع هزینۀ سوخت و میزان آلودگی نیروگاهها با یکدیگر ترکیب شده است. علاوه بر این برای در نظر گرفتن شرایط واقعی، تلفات شبکۀ انتقال نیز در مدلسازی لحاظ شده است. برای حل مسئله از روش بهینهسازی جدیدی مبتنی بر جهش قورباغه که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است، استفاده شده است. به منظور بررسی کارآیی روش پیشنهادی، مسئله برای دو سیستم 6 و 11 ژنراتوری، پیادهسازی و نتایج با دیگر روشها مقایسه شده است. نتایج مطالعات عددی، برتری روش پیشنهادی را نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Electric Load Dispatch Among Power Plants in order to Reduce Fuel Cost and Environmental Pollution
چکیده انگلیسی مقاله
Economic dispatch (ED) is one of the most important issues in power system operation. The main objective of ED is to determine each power plant generation in order to minimize the total operation cost while satisfying demand and generation constraints. In recent years, due to increasing environmental concerns and regarding to the role of pollution produced by fossil-fuelled power plants, environmental economic dispatch (EED) problem has been introduced, that minimizes operation cost and emission of power plants, simultaneously. In this paper, the economic and emission objectives are combined using pollution penalty factor and the problem is modeled as a single objective optimization problem. To solve this problem, an accurate and fast meta-heuristic optimization algorithm called modified shuffled frog leaping is employed and applied. To demonstrate the efficiency of the proposed algorithm, it is tested on 6 and 11 unit test systems and the obtained results are compared with those of other existing methods. The results show the superiority of the proposed approach.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر امینی | amir amini
ایران–بیرجند–بلوار دانشگاه– دانشگاه بیرجند– دانشکده ی مهندسی برق و کامپیوتر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
حمید فلقی | hamid falaghi
ایران–بیرجند–بلوار دانشگاه– دانشگاه بیرجند– دانشکده ی مهندسی برق و کامپیوتر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
مریم رمضانی | maryam ramezani
ایران–بیرجند–بلوار دانشگاه– دانشگاه بیرجند– دانشکده ی مهندسی برق و کامپیوتر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
نشانی اینترنتی
http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-63-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1260/article-1260-229302.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات