این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۳۲، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی ارایه چهارچوب جامع مدیریت ادغام و اکتساب در صنعت خدمات مالی ( روش مرور سیستماتیک ادبیات)
چکیده فارسی مقاله علیرغم آنکه امروزه ادغام و اکتساب  یکی از مباحث بسیار مهم و پرکاربرد جهت تحقق انگیزه های گوناگون استراتژیک در صنعت خدمات مالی می باشد، موارد پرشماری را می توان یافت که این استراتژی به شکست انجامیده است .هدف اصلی تحقیق حاضر، ارایه چهارچوبی جامع برای مدیریت ادغام و اکتساب در بستر صنعت خدمات مالی است تا ضمن شناسایی و کشف فرآیندهای ادغام و اکتساب و عوامل موثر موفقیت در هر بخش (به تفکیک مراحل فرآیند ) بعنوان ابزاری کاربردی در خدمت مدیران اجرایی قرارگیرد. بدین منظور، طی فرآیند مرورسیتسماتیک ادبیات ، جستجو در پایگاههای اطلاعاتی معتبر دربازه زمانی (1990 تا کنون) انجام گرفت و از میان 2912 سند مرتبط یافت شده پس از اعمال معیارهای عدم شمول، 101 سند جهت تجزیه و تحلیل متن به نرم افزار Atlasti 8 معرفی شدند . در نتیجه این تحلیل ، 403 کد شناسایی و پس از تعریف روابط،  در قالب 32 مفهوم و 8 مقوله کلی دسته بندی شدند . این 8 مقوله بدست آمده همان ابعاد اصلی چهارچوب مد نظر تحقیق بوده که شامل مراحل 1) استقرار هوش ادغام و اکتساب2) برنامه ریزی و تدوین استراتژی ادغام و اکتساب3) ارزیابی استراتژیک و انتخاب شرکت هدف 4) مذاکره 5) ارزیابی موشکافانه و تحلیل ریسک6) نهایی سازی و اعلام ادغام و اکتساب7) اجرا و یکپارچه سازی  8) کترل استراتژیک می باشد . خروجی این مقاله مدلی جامع برای مدیریت فرآیند ادغام و اکتساب است که علاوه بر صنعت مالی در دیگر صنایع نیز  پس از تعدیل قابل استفاده خواهد بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Developing Comprehensive Merger and Acquisition Management Framework for Financial service Industry ( Systematic Literature Review)
چکیده انگلیسی مقاله Although Merger and Acquisition (M&A) has been known as a widely used strategy to address various motives in the Financial Service industry, many of these strategies were doomed to fail. The main idea of the current article is to identify the success factors and the process of the M&A in its particular stages and develop a comprehensive M&A management framework as a practical tool for executives. To this end, Systematic Literature review was applied and among 2912 related documents 01 were selected and analyzed by the latest version of the Atlasti 8 version software. 403 codes were identified and after defining relationships constructed 32 concepts and main categories. These 8 main categories represent the elements of the intended framework and are: 1) M&A Intelligence 2)M&A Planning and Strategy Formulation 3) Strategic Appraisal and selecting Targets 4) Negotiation 5) Due-Diligence and Risk Analysis 6) Closing and Announcement 7) Merger integration 8) Strategic Control. Apart of Financial Service Industry , Developed Conceptual Framework has ability to be used in other industries with strategic alignment adjustments
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هاشم آقازاده | Hashem Aghazade
Business Management Dept, Faculty of Management, University of Tehran
، گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

علی حیدری | Ali Heidary
Business Management Dept, Faculty of Management, University of Tehran
، گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

محمدعلی دهقان دهنوی | Mohammad Ali Dehghan Dehnavi
Banking and Finance Management, Accounting and Management Faculty , Allameh Tabatabaei University
گروه مالی و بانکداری، دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه علامه طباطبایی

حسن ابوالملوکی | Hassan Abolmolouki
Business Management Dept, Faculty of Management, University of Tehran
، گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-3772-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات