این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات حسابداری و حسابرسی، جلد ۷، شماره ۲۶، صفحات ۹۲-۱۰۷

عنوان فارسی نقش اعتماد بر واکنش سرمایه گذاران نسبت به اعلان سود با تأکید برالزامات نهاد های رسمی وعدم تقارن اطلاعاتی
چکیده فارسی مقاله از میان اطلاعات ارائه شده توسط واحد های تجاری، اطلاعات سود به عنوان کانال مهم ارتباطی بین سرمایه گذاران ومدیران؛ از جایگاه ویژه ای برخوردار است. با توجه به جدایی مالکیت از مدیریت و انگیزه مدیران برای پنهان کردن عملکرد واقعی واحد های تجاری، موانع زیادی برای افشاء اختیاری و مطلوب اطلاعات از سوی شرکت ها وجود دارد. فلذا می توان گفت که سرمایه گذاران جهت اتخاذ تصمیمات معقول، با نوعی شک و بی اعتمادی نسبت به صادقانه بودن اطلاعات ارائه شده، روبه رو هستند. هدف از انجام این تحقیق، آزمون نقش اعتماد به عنوان محرک رفتاری وبارزترین مشخصه سرمایه اجتماعی، بر واکنش سرمایه گذاران نسبت به اعلان سود؛ با تأکید بر الزامات نهادهای رسمی و عدم تقارن اطلاعاتی می باشد، که از نظر 165 سرمایه گذار حرفه ای در سطح 55 شرکت فعال بورس مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن است که سطح اعتماد بازار سرمایه در حد نسبتاً متوسط بوده و اینکه اعتماد به خودی خود بر واکنش سرمایه گذاران تاثیر ندارد. در ادامه، نتایج تحقیق نشان می دهد که، نقش اعتماد بر واکنش سرمایه گذاران نسبت به اعلان سود، با تاکید بر عدم تقارن اطلاعاتی تحت تاثیر قرار می گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The role of Trust on the Reaction of Investors against Announcement of Profit by Emphasizing on the Requirements of Official Institutions and Information Asymmetry
چکیده انگلیسی مقاله Among the information provided by business units, profit information enjoy a special position as an important channel between investors and managers. Considering the separation of ownership from management and the motivation of managers to hide actual performance of business units, there are several impediments for arbitrary and desirable disclosure of information by companies. Therefore, it can be said that investors face some type of hesitation and distrust to the honesty of provided information. The goal of this research is to test the role of trust as a behavioral motivation and the most outstanding feature of social capital on the reaction of investors against announcement of profit by emphasizing on the requirements of official institutions and information. This was examined from the viewpoint of 165 investors throughout 55 active companies of stock exchange. The results indicate that the trust level of capital market is relatively average and that trust has no effect on investors’ reaction. Moreover, the results indicate that the role of trust on investors’ reaction against announcement of profit is influenced by emphasizing on information asymmetry.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آزیتا جهانشاد |
دانشیار حسابداری آزاد تهران مرکز

حمزه ملکیان |
کارشناس ارشد حسابداری


نشانی اینترنتی http://www.iaaaar.com/article_103909_0d08644bd8dd4ae5780b44b630b7caac.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/696/article-696-2302016.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات