این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۱۷، شماره ۹۹، صفحات ۹۱-۱۰۳

عنوان فارسی مطالعه عوامل موثر بر وفادارساختن استفاده کنندگان تلفن همراه به پیام رسان سروش
چکیده فارسی مقاله برنامه‌های موبایل، اکوسیستم کسب و کار را تغییر داده‌اند. صنعت تلفن همراه، با رشد بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است و به‌عنوان یک ابزار محبوب در بین بازاریان به حساب می‌آید، این نوع برنامه‌ها همچنین یک ابزار ضروری برای مصرف‌کننده است و برای دلایل گوناگون مانند جمع‌آوری اطلاعات، خرید و یا تماشای فیلم‌ها استفاده می‌شوند. هدف پژوهش حاضر عبارت است از بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر وفادار ساختن مشتریان تلفن همراه به استفاده از پیام‌رسان داخلی سروش. این تحقیق، توصیفی - تحلیلی و از لحاظ گردآوری اطلاعات، توصیفی-پیمایشی است و از نظر هدف کار‌بردی است. جامعه آماری این تحقیق، شامل کلیه مشتریان تلفن همراه است که حجم نمونه شامل 384 نفر از مشتریان است که در تابستان 1397 به استفاده از این پیام‌رسان داخلی اقدام کرده‌اند و با روش نمونه‌گیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب شده‌اند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامه‌ها توسط خبرگان دانشگاهی تأیید شده و پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفته است. این ضریب برای پرسشنامه، 751/0 است. تجزیه و تحلیل داده‌ها مبتنی بر روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار PLS smart است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که بین انتظارات عملکرد، شرایط تسهیل‌کننده و اعتماد با وفاداری رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد. همچنین بین سهولت استفاده، تأثیرات اجتماعی و مشوق‌ها با پذیرش سودمندی رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد. در نهایت بین رضایت‌مندی و وفاداری رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Study of Factors Contributing to the Messenger of Mobile to the Soroush Messenger
چکیده انگلیسی مقاله Mobile apps have changed the business ecosystem. The mobile phone industry has seen unprecedented growth and is considered as a popular tool among marketers. It is also an essential tool for the consumer, and for various reasons such as information gathering, Buying or watching movies are used. The purpose of this study is to investigate the influence of factors affecting loyalty of mobile customers to Soroush internal messaging. This research is descriptive-analytical and in terms of data collection, is descriptive-survey, with practical purpose. The statistical population of the study includes all mobile customers, including a sample of 384 customers who used internal messengers during the summer of 2018, selected through non-probability sampling. A questionnaire is used to collect data. The content validity of the questionnaires is confirmed by academic experts and the reliability of the questionnaires is confirmed by Cronbach's Alpha coefficient which is 0.751 for the questionnaire. Structural equation method and PLS smart software are used for data analysis. The findings of the study showe that there is a positive and significant relationship between performance expectations, facilitating conditions and trust and loyalty. There is also a positive and significant relationship between ease of use, social influences, and incentives with acceptance of usefulness. Finally, there is a positive and significant relationship between satisfaction and loyalty.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سمیه رشیدی |
دانشگاه آزاد

رسول ثانوی فرد |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی،قم، ایران

عباس بندزن |
دانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد واحد قم، ایران

مجید اداره حیدرآبادی |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریار


نشانی اینترنتی http://barresybazargani.itsr.ir/article_38241_082cfd2fcbf9bc45a023fc3a3cec7c7d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-2306233.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات