این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۲۲، صفحات ۲۵-۵۴
عنوان فارسی
ارائه مدل اعتماد در تجارت اجتماعی با بررسی تاثیر کیفیت وبسایتهای اجتماعی در صنعت گردشگری
چکیده فارسی مقاله
با پیشرفت روزافزون فناوری و نیاز به سرعت عمل در ارتباطات و انجام معاملات، تجارت اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته که در این حوزه اعتماد اجتماعی برای حفظ هر چه بیشتر مشتریان در فضای آنلاین از اهمیت ویژهای برخوردار است. هدف پژوهش حاضر ارائۀ مدل اعتماد در تجارت اجتماعی با بررسی تأثیر کیفیت وبسایتهای اجتماعی بر شکلگیری اعتماد در صنعت گردشگری میباشد. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی میباشد. جامعۀ آماری شامل کاربران شبکۀهای اجتماعی که از وبسایتهای اجتماعی مربوط به صنعتگردشگری خرید کردهاند میباشد که با استفاده از روش نمونهگیری غیرتصادفی انتخاب شدند. نتایج حاصل از روش مدلسازی معادلات ساختاری نشان میدهد که ابعاد کیفیت وبسایتهای اجتماعی از قبیل کیفیت اطلاعات، ارتباطات و اجتماعات مجازی، سفارشیسازی خدمت گردشگری تأثیر مثبت و معناداری بر حضور اجتماعی دارد و همچنین تمام ابعاد کیفیت وبسایتهای اجتماعی به جز ارتباطات و اجتماعات مجازی به همراه متغیر حضور اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری بر لذت ادراکشده دارد. حضور اجتماعی و لذت ادراکشده نیز تأثیر مثبتی بر سودمندی ادراکشده دارد. همچنین رابطۀ بین سودمندی ادراکشده و اعتماد اجتماعی نیز مثبت میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Developing a model for trust in the social commerce by investigating the impact of the quality of social websites in the tourism industry
چکیده انگلیسی مقاله
With the improvement of technology and the need for promptitude in communication and transactions, social commerce has been taken into consideration in this regard. Social trust has particular importance for maintaining more and more customers in online spaces. The purpose of the present research is to present a social trust model by examining the impact of social websites quality. The research is practical in terms of purpose and descriptive-correlation in terms of method. The statistical population includes the social network users who have bought social tourism websites. They were selected by a non-random sampling method. The results of the structural equation modeling method show that the dimensions of the social websites quality such as information quality, communication, virtual communities, and customization of tourism services have a positive and significant effect on social presence. Also, all the dimensions of social websites quality except communication and virtual communities with social presence have positive and significant effects on the perceived enjoyment. Social presence and perceived enjoyment have positive effects on the perceived usefulness. Finally, the relationship between perceived usefulness and social trust is positive.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مونا جامی پور |
استادیار گروه مدیریت دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
غزاله طاهری |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
فاطمه ابراهیمی دلاور |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1571_ac8751f80597f677c7e45336e8d1e2f8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-2310871.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات