این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۲۲، صفحات ۲۵۷-۲۸۱
عنوان فارسی
استراتژی تخیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید
چکیده فارسی مقاله
امروزه بازاریابان از استراتژیهای متفاوت قیمتگذاری برای کسب ارزش ایجاد شده در بازار استفاده میکنند، یکی از این استراتژیها، استراتژی تخفیف که با قالبهای مختلف قابل اجرا است، میباشد. هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی اثر استراتژیهای تخفیف افزایشی و کاهشی، محدودیت مقداری و فشار زمانی بر قصد خرید مشتریان است. تحقیـق حاضر از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی و از لحاظ هدف، توسعهای- کاربردی است. این تحقیق مبتنی بر یک طرح آزمایشی عاملی با 8 سناریوی متفاوت بازی نقش است که در قالب پرسشنامه میان مشتریان فروشگاههای زنجیرهای شهروند انجام شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای گردآوری شده از 320 پرسشنامه (40 پرسشنامه برای هر سناریو) از نرم افزار SPSS استفاده شد. در این پژوهش برای بررسی اثر معناداری متغیرهای دو عاملی، استراتژی تخفیف (افزایشی و کاهشی)، استراتژی محدودی مقداری (ارائه دو محصول با هم و یا ارائه یک محصول) و وجود فشار زمانی و عدم وجود فشار زمانی از آزمون تیمستقل استفاده شده است. در سنجش روایی از روش روایی محتوا، در تحلیل پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان میدهد که تفاوت معناداری بین اثرگذاری استراتژیهای تخفیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید مشتریان وجود ندارد. اما بین اثرگذاری محدودیت مقداری و فشار زمانی بر قصد خرید مشتریان تفاوت معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effects of increasing and decreasing discount strategies on purchase intention and the analysis of the role of limited quantity and time pressure: A case study of Sharvand chain stores
چکیده انگلیسی مقاله
Marketers use different pricing strategies to receive a market value. One of these strategies is discount strategy that is applicable to different frames. The main purpose of this study is to investigate the effects of increasing and decreasing discounts, quantity limitation, and time pressure on the purchase intention of customers. The study is based on a descriptive-survey method. In terms of purpose, it is a developmental-applied piece of research. It is conducted based on a pilot factorial design with eight different role playing scenarios distributed in the form of a questionnaire among the customers of Shahrvand chain stores. The data were collected from 320 questionnaires (i.e. 40 questionnaires for each scenario). The SPSS software was used for the data analysis. In this research, independent t-tests were used to evaluate the effects of several variables including discount strategy (incremental and decreasing), limited quantitative strategy (presenting two products together or presenting one product) and the existence of time pressure and the absence of time pressure. To evaluate the validity of the questionnaire and the reliability, content validity and Cronbach's alpha methods were used respectively. The results of the research show that there is no significant difference between the impact of increasing and decreasing discounts strategies on the purchase intention of customers. But there is a significant difference between the impacts of limited quantity and limited time on the purchase intention of customers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن نظری |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
هانیه فتحی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1582_f15a56056ebc0cf1bffe0985b3528a20.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-2310880.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات