این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۲۲، صفحات ۲۸۳-۳۰۳
عنوان فارسی
چگونگی اثر ویژگی ها، پیامدها و ارزش ها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری
چکیده فارسی مقاله
مطالعه جامع رفتار مصرف کننده پیش نیاز طراحی استراتژیهای اثربخش بازاریابی است. تصویر مقصد و نیات رفتاری بهمراه ارتباطات بین آنها همچنان از موضوعات پژوهشی جذاب برای دانشگاهیان و دستاندرکاران حوزه بازاریابی گردشگری بهشمار میآید. هدف از انجام این پژوهش تبیین نیات رفتاری بر اساس ساختار شناختی تصویر مقصد میباشد. در این پژوهش برای نخستینبار بُعد شناختی تصویر مقصد با سطوح انتزاعیتر پیامد و ارزش مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش، گردشگران سالمند ساکن شهر شیراز می باشند که 305 نفر از آنها به روش خوشهای تصادفی انتخاب شده و به پرسشنامه محققساخته پژوهش پاسخ دادند. دادههای گردآوری شده با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت. یافتههای پژوهش ارتباط معنادار ساختار شناختی تصویر مقصد با نیات رفتاری و ابعاد آن را تایید نمود. نتایج این پژوهش در ایجاد درک بهتر از رفتار گردشگر سالمند ایرانی و تدوین استراتژیهای بازاریابی مناسب برای بازار نوظهور گردشگری سالمندی ایران قابلاستفاده خواهد بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effects of attributes, consequences and values in the form of a cognitive structure on behavioral intentions
چکیده انگلیسی مقاله
A comprehensive study of consumer behavior is the prerequisite for the formulation of effective marketing strategies. The destination image and behavioral intentions, along with the relationship between them, are still attractive topics for academics and nonacademics involved in the tourism marketing sector. The purpose of this study is to explain behavioral intentions based on the cognitive structure of the destination image. In this study, for the first time, the cognitive dimension of the destination image was used with more abstract levels of attribute, consequence, and value. The statistical population of the study consisted of the senior tourists living in Shiraz. As many as 305 people were selected by random cluster sampling, and they responded to a researcher-made questionnaire. The collected data were analyzed using structural equation modeling. The research findings confirmed the significant relationship between the cognitive structure of the destination image and behavioral intention and its dimensions. The results of the research can be used to create a better understanding of the behavior of senior tourists in Iran and to formulate effective marketing strategies for the emerging market of Iran's senior tourism.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید سعیدا اردکانی |
استاد بخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد
سید مهدی الحسینی المدرسی |
استادیاربخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد
فریدهسادات حسینی |
استادیار بخش روانشناسی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر
فرشته پزشکی نجف آبادی |
دانش آموخته دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1583_1b9d6e281bbbce29b01b41d1f6cfe78e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-2310881.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات