این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
تحقیقات حسابداری و حسابرسی
، جلد ۶، شماره ۲۳، صفحات ۵۶-۶۹
عنوان فارسی
بررسی وشناسایی نگرش حاکم بر آموزش حسابداری در دانشگاه ها (دیدگاه سنتی یا دیدگاه اخلاقی)
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این تحقیق بررسی و شناسایی نگرش حاکم بر آموزش حسابداری در دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و جامع علمی کاربردی 5 استان کشور می باشد. برای تحقق بخشیدن به اهداف تحقیق چهار فرضیه و یک سؤال مطرح و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در 3 محور با پایایی 95 درصد جمع آوری و با استفاده از آزمون های آماری t تک متغیره، آنالیز واریانس یک طرفه و میانگین رتبه ای فریدمن در سطح معنی داری 95 درصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان می دهد که رویکرد حاکم برآموزش حسابداری در دانشگاه های مورد بررسی، رویکرد سنتی بوده و آموزش حسابداری در این دانشگاه ها با دیدگاه اخلاقی و پژوهشی صورت نمی گیرد. همچنین بین رویکرد حاکم بر آموزش حسابداری در دانشگاه های مختلف، تفاوت معناداری مشاهده نشد. و مشخص شد که معیارهای آموزش اخلاقی و نوین در حسابداری در دانشگاه های مورد بررسی در پائین ترین سطح در حال ارائه می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش حسابداری، نگرش سنتی، نگرش اخلاقی، نگرش پژوهشی، دانشگاه،
عنوان انگلیسی
The Study and Recognition of Dominated view about the Teaching of Accounting in Universities; Traditional view or Ethical view
چکیده انگلیسی مقاله
The dominant point of accounting profession in comparison with the others is the accountability to the public. The continuity of the accounting depends on the society confidence in the rendered services. Therefore, those individuals working in this major should possess high quality ethical measures in addition to the professional proficiencies. In doing so, it seems necessary to consider moral points besides the technical skills by the professors. The main objective of this study is investigating and identifying the vision of accounting training in Islamic Azad University, PNU and Elmi-Karbodi universities of five provinces of Iran. The present paper aims to achieve the goals of four hypotheses and one question considered in the study. The information is analyzed by the self constructed questionnaire in three orientations with 95 percent of reliability. The applied tests are single variable, ANOVA and Fridman tests. The findings reveal that the accounting training trends of these universities has been the traditional one and the accounting is not taught in a moral and research manner. Additionally, there is no significant difference between the accounting training approaches of different universities. It was also found that the measures of ethical and new accounting training of these universities are at the lowest level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن همتی |
استادیار حسابداری مؤسسه آموزش عالی رجاء قزوین
ناصر پرتوی |
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزش عالی پرندک
مجتبی ابراهیمی رومنجان |
دانشجوی دکتری حسابداری و دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بیرجند باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، بیرجند، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.iaaaar.com/article_104339_e54a303f0008ea0da5a14a79f823d51d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/696/article-696-2312337.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات