این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۸، شماره ۳۲، صفحات ۵۳-۷۶
عنوان فارسی
بررسی موانع مؤثر بر تولیدات علمی پایاننامه – محور دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان
چکیده فارسی مقاله
مطالعه با هدف بررسی موانع مؤثر بر تولیدات علمی پایاننامه – محور دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان انجام شده است. روش پژوهش توصیفی پیمایشی است. با استفاده از نمونهگیری تصادفی طبقهای و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 380 نفر از دانشجویان بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته دارای پایایی 8/0=α برای جمعآوری دادهها استفاده شد. تحلیل دادهها با استفاده از آزمون فریدمن نشان داد که محدودیت زمانی برای ارائه مقاله (میانگین = 6/7)، نبود حمایت و راهنمایی از طرف استاد راهنما و مشاور (میانگین = 66/6) و فقر فرهنگی پژوهش (فقر فرهنگی پژوهش = 58/6)، آشنایی نداشتن با زبان انگلیسی و سایر زبانها (میانگین = 03/6)، بیانگیزگی و نداشتن علاقه (میانگین = 91/5) و عدم اطمینان از نتایج و یافتههای پژوهش (میانگین = 9/5) به ترتیب مهمترین موانع تولیدات علمی پایاننامه-محور دانشجویان هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigation the Barriers of the Dissertation-based Scientific Products of Khuzestan Science and Research Branch of Islamic Azad University Students
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed to investigate the barriers of the dissertation-based scientific products of graduate students in Khuzestan Science and Research Branch, Islamic Azad University (SRBIAU). The research performed using descriptive survey method. The research Population was graduate students SRBIAU and the sample of 380 was selected by stratified random sampling method using Krejcie and Morgan table. Data was collected by researcher-made questionnaire (=α 0.8). After distributing questionnaire, 296 questionnaires with the return rate about 78 percent returned. The results showed that the time limit for paper preparing (mean = 7.6), lack of support and guidance by supervisor and consultant teacher (mean = 6.66), cultural poverty of research (mean = 6.58), unfamiliarity with English and other languages skills (mean = 6.03), unwillingness and lack of interest (mean = 5.91) and the uncertainty of results of the research findings (mean = 5.9) have been introduced as an effective barrier from students perspective.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا فرهادپور | mohammad reza
استادیار گروه مدیریت اطلاعات، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی اهواز (Islamic azad university of ahvaz)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_20794_1f1f40ba600388f914bb3d848e177f70.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231284.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات