این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۸، شماره ۳۱، صفحات ۱۱-۲۹
عنوان فارسی
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر تجاریسازی نتایج تحقیقات دانشگاهی، مورد مطالعه: مؤسسات آموزش عالی زاهدان
چکیده فارسی مقاله
امروزه تجاریسازی نتایج تحقیقات در راستای توسعۀ اجتماعی- اقتصادی و موفقیت برنامههای آتی جوامع به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده است. تجاریسازی، بخش مهمی از فرایند نوآوری است و هیچ فنّاوری و محصولی بدون آن با موفقیت وارد بازار نمیشود. توجه به فراهم کردن بسترهای لازم برای عرضۀ دانش و فنّاوری در جامعه منجر به رشد اقتصادی و فنّاورانه و فراهم آوردن منافع اقتصادی زیادی برای سازمانهای مجری تجاریسازی خواهد شد. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر تجاریسازی نتایج تحقیقات دانشگاهی در مؤسسات آموزش عالی زاهدان و همچنین ارائۀ راهکارهای مؤثر بر آن است. بر اساس نتایج بهدست آمده، در مجموع چهارده عامل شناسایی شد که پس از رتبهبندی عوامل چهاردهگانه، عامل حمایتی و پشتیبانی در بالاترین رتبه از نظر اهمیت و عامل آموزشی- پژوهشی، در پایینترین درجه از نظر اهمیت رتبهبندی شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying and Ranking the Factors Influencing the Commercialization of the Results of Academic Research Case Study: Zahedan Higher Education Institutions
چکیده انگلیسی مقاله
Today, the commercialization of research results towards social-economic development and future success of communities has become an undeniable necessity. Commercialization is an important part of innovation process and any technology and products will not be marketed without it. Giving importance to knowledge and technology to provide the necessary conditions for economic growth and technological community will provide economic benefits for many organizations in implementation of commercialization. The aim of this study was to identify and rank factors that influence business-related research and entrepreneurship in higher education institutions in Zahedan also offering affective solutions based on the results, overall, fourteen factors were identified which after ranking of these factors, supportive factor as the most important factor and education–research factor as the least important factor was identified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالعی کشته گر | abdol ali
استادیار دانشکدۀ مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
علیرضا تشکریان جهرمی | tashakorian jahromi
دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
سجاد حجت دوست |
کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_20075_7d79dc46cfd86f7ff091b0e49289786e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231289.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات