این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۸، شماره ۳۱، صفحات ۹۵-۱۱۲
عنوان فارسی
تحلیل رابطه بین ویژگیهای جمعیتشناختی دانشجویان و رضایت آنها از کیفیت آموزشی ارائه شده در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق، تحلیل رابطۀ بین ویژگیهای جمعیتشناختی دانشجویان و رضایت آنها از کیفیت آموزشی ارائه شده در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) بود. این مطالعه از نوع تحقیقات توصیفی ـ همبستگی است. جامعۀ آماری تحقیق 2264 نفر از دانشجویان این مرکز بودند (2264N=). حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 168 نفر تعیین شد (168n=). روش نمونهگیری، طبقهای تناسبی بود. ابزار تحقیق، پرسشنامهای بود که روایی آن از سوی پانلی از متخصصان ترویج و آموزش کشاورزی تأیید شد و میزان پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ بین 71/0 و 87/0 به دست آمد. نتایج آمار توصیفی نشان داد میزان رضایت دانشجویان از کیفیت مدیریت، قوانین و مقررات آموزشی مرکز در بالاترین الویت و میزان رضایت آنها کیفیت امکانات و زیرساختهای آموزشی در پایینترین اولویت قرار داشت. در کل سطح رضایت دانشجویان از کیفیت آموزشی نسبتاً مطلوب ارزیابی شد. نتایج آمار استنباطی نشان داد که بین متغیرهای سن، سابقۀ شغلی، معدل و رضایت از رشتۀ تحصیلی، همبستگی مثبت و معنیداری با متغیر رضایت از کیفیت آموزشی وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis of Relationship between Demographic Characteristics of Students and Their Satisfaction about Educational Quality in Imam Khomeini Higher Education Center
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research was the analysis of relationship between demographic characteristics of students and their satisfaction about educational quality in Imam Khomeini Higher Education Center. Research method of this study was descriptive and correlational method. Statistical population of study were students who involved in Imam Khomeini Higher Education Center (N=2264). Sample size was determined by Cochran’s formula (n=168). Sampling method was stratified random sampling. Research instrument was questionnaire. Face and content validity verified by faculty members of agricultural extension and education. Also, reliability of instrument was determined by Cronbach's alpha (α = 0.71-0.87). Descriptive results showed that student satisfaction about “quality of educational management and rules” was highest priority but their satisfaction about “quality of educational facilities and infrastructure” was lowest priority. Generally, satisfaction level of students about educational quality was assessed relatively favorable. Inferential statistics results showed that there is a positive and significant correlation between variables such as age, job background, average, satisfaction of major and satisfaction of educational quality.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر نعیمی |
استادیار گروه ترویج، ارتباطات و توسعۀ روستایی دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
سید داوود حاجی میر رحیمی | seyed davood haji mir rahimi
استادیار گروه مدیریت و توسعۀ کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی ره وزارت جهاد کشاورزی
سازمان اصلی تایید شده
: وزارت جهاد کشاورزی
پریسا نجفلو |
دانشجوی دکتری ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_20080_1e82e613c97d6cdcf084f82a864569e9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231294.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات