این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۸، شماره ۳۰، صفحات ۴۳-۶۰
عنوان فارسی
آموزش مدیریت کارآفرینی در دانشکدههای کشاورزی
چکیده فارسی مقاله
بسیاری از دانش آموختگان رشته کشاورزی، علیرغم دارا بودن دانش فنی کشاورزی، به علت نداشتن مهارتهای مدیریتی از انجام فعالیتهای کارآفرینی امتناع میکنند. این پژوهش با هدف تعیین صلاحیتهای مورد نیاز کارآفرینان و استراتژیهای قابل اتخاذ توسط دانشگاه و برای ایجاد این صلاحیتها در دانشجویان در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول از رهیافت کیفی برای تعیین صلاحیتهای کارآفرینی و استراتژیهای دانشگاه بهمنظور ایجاد این صلاحیتها استفاده شد. دادهها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با 12 کارآفرین فارغالتحصیل دانشگاهی استان کردستان جمعآوری شد. روش نمونهگیری هدفمند بود و در نهایت یک لیست از 16 صلاحیت کارآفرینی از طریق مصاحبه با کارآفرینان ایجاد شد. در مرحله دوم تحقیق، از ابزار پرسشنامه استفاده شد. جامعه آماری پژوهش، شامل60 نفر از کارآفرینان استان کردستان بود که به علت محدودیت تعداد آنان اقدام به سرشماری شد. برای تعیین صلاحیتهای موردنیاز کارآفرینان از مدل نیازسنجی بوریچ استفاده شد. نتایج نشان داد که 12 صلاحیت کارآفرینی، دارای بالاترین اولویت هستند که 3 اولویت اول به ترتیب شامل: 1. دانش فنی 2. تدوین طرح تجاری 3. برنامهریزی بود. 14 استراتژی قابل اتخاذ از سوی دانشگاه برای ایجاد این صلاحیتها شناسایی و اولویتبندی شد که از آن جمله میتوان به ایجاد ارتباط بین دانشگاه و مراکز کار آفرینی، فرستادن دانشجویان به مراکز کار آفرینی موفق برای کسب تجارب عملی و استفاده از کارآفرینان موفق در امر آموزش دانشجویان اشاره کرد
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، صلاحیتهای کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
Entrepreneurship Management Education in Agricultural Colleges
چکیده انگلیسی مقاله
Many of agricultural graduated in spite of having technical agricultural knowledge; due to lack of management skills refrain from doing entrepreneurship activity. The purpose of this study was to determine the Competencies needed for Entrepreneurs and strategies that university can undertake in order to be able to create these competencies for students, in two phases. The first phase used qualitative Approach to determine competencies of entrepreneurs and strategies that university can undertake to create these competencies. Data were collected through semi-structured interview with 12 entrepreneurs university Graduates in Kurdistan province. The sampling method was Purposive sample. Finally a list of competencies through interview with entrepreneurs was created. In the second phase of this study we used a questionnaire as an instrument. The population of this study is consisting of 60 entrepreneurs of Kurdistan province and we used Census study due to the shortage of entrepreneurs. Borich needs Assessment model used to determine the Competencies needed for Entrepreneurs. Results revealed that 12 Competencies as perceived important by Entrepreneurs. The top three Competencies were Technical competencies, writing plan and program planning. 14 strategies that university can undertake to create these competencies, recognized and prioritized, from which we can point out: Create linkage between university and entrepreneurs centers, sending students to successful entrepreneurs centers to gain practical experience and using successful entrepreneurs to teach students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
خوشقدم خالدی |
دانشجوی دکتری ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
فرزاد اسکندری |
استادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه کردستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15402_1d1cece24e457e8feef0c3ac8d36555c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231298.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات