این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۸، شماره ۳۰، صفحات ۸۵-۹۶
عنوان فارسی
گرنت در دانشگاه شاهد: از ضوابط تا اجرا
چکیده فارسی مقاله
گرنت در دانشگاه به معنی مقدار پولی است که از سوی دانشگاه به یک عضو هیأت علمی داده میشود تا طبق تفاهمنامه پژوهشی، در زمینه امور پژوهشی مورد توافق، در یک دوره زمانی معین، هزینه کند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی دستورالعمل و آییننامه اجرایی گرنت (نظام پژوهانه) و میزان رضایتمندی اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد از آن است. ابزار اصلی تحقیق، پرسشنامه محقق-ساخته بر اساس دستورالعمل پژوهانه دانشگاه شاهد و بر اساس طیف 5 نمرهای لیکرت بود که برای جمعآوری دادهها استفاده شد. مصاحبه با اعضای هیأت علمی هم بهعنوان ابزار تکمیلی مورد استفاده قرار گرفت. نمونهگیری اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد و بهصورت نمونهگیری در دسترس انجام شده و تعداد نمونه 114 نفر بوده است. بر اساس نتایج، بیشترین میانگین رضایتمندی مربوط به چاپ کتاب و کمترین مربوط به پایاننامههاست. با وجود آنکه بیشترین میانگین رضایتمندی در تمامی دانشکدهها مربوط به چاپ کتاب بود، اما در سایر موارد، ترتیب رضایتمندی در همه دانشکدهها یکسان نبود. در یک نتیجهگیری کلی، رضایتمندی از گرنت در حد متوسط ارزیابی شد. مصاحبه با اعضای هیأت علمی نشان داد که در همه دانشکدهها تهیه فاکتور و تسویه حساب مالی پژوهانه، موجب نارضایتی شده و پایین بودن کلی اعتبار پژوهشی نیز تأثیر منفی بر رضایتمندی داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پژوهانه، نظام پژوهشی، مدیریت پژوهش، گرنت،
عنوان انگلیسی
The Grant-Based Research System at Shahed University: from Regulations to Administration
چکیده انگلیسی مقاله
Grant in university refers to budget which is allocated to a faculty member for doing research on the bases of an agreement. The purpose of the study is to evaluate the grant-based research system and faculty member satisfaction of its system at Shahed University. Data has been obtained through questionnaire and interview method. The questions were built on the latest grant rules and regulations at the university in LIKERT scale. Sample available among faculty member (114 persons) was used for doing the study. The questionnaire was distributed among accessible faculties of the Shahed University. The results showed that the maximum mean of satisfaction is about book publishing and the least mean of satisfaction belongs to master thesis. There were no great differences regarding to the grant-based research system between faculties. In general, total satisfaction rate was at medium level. Result of interview shows that following factors have been negatively affected the satisfaction rate: preparing list price, financial settlements, low grant budget.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
گلنسا گلینی مقدم |
استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
لیلا حیدری نسب |
استادیار گروه روان شناسی دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15406_6055e2f05ac5c51259eb4cdc113ddfa4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231300.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات