این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاست، جلد ۴۹، شماره ۴، صفحات ۱۰۲۱-۱۰۴۱

عنوان فارسی یهود و سنیمای کودک؛ ترویج ایده‌ها و افکار
چکیده فارسی مقاله ترویج افکار، فرهنگ‌سازی و... مفاهیمی هستند که امروز نزد پژوهشگران حوزۀ مطالعات فرهنگی، به‌ویژه در دنیای رسانه‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند. امروزه به‌واسطۀ پیشرفت‌های شگرف در زمینۀ فناوری‌های ارتباطی و اطلاعات و تأثیرات گستردۀ آن در انتقال و القای اندیشه‌ها و آرمان‌ها، آشنایی با رسانه‌های فرهنگ‌ساز، صاحبان و گردانندگان آنها و اندیشه‌ها و ایده‌هایی که آنها ترویج می‌کنند، اهمیت مضاعف یافته است. یکی از مؤثرترین ابزارهای فرهنگی که یهودیان در جهت ترویج اندیشه‌های خود و "مظلوم‌نمایی" نزد افکار عمومی جهان و به‌خصوص در آمریکا، استفاده می‌کنند، صنعت سینما است. در این پژوهش، با بررسی تحلیل محتوای اجمالی سه اثر برتر سینمای انیمیشن، پاندای کونگ‌فوکار 2، فرار مرغی و چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2، به‌عنوان نمونه و به روش نشانه‌شناسی، نشان خواهیم داد که یهودیان چگونه از این سه اثر برای مظلوم‌نمایی و ترویج آرمان‌ها و ایده‌های خود استفاده کرده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله انیمیشن، رسانه، مظلوم‌نمایی، نشانه‌شناسی،

عنوان انگلیسی Jews and Child Animation, Promoting Ideas and Thoughts
چکیده انگلیسی مقاله Injection of thoughts, culture making, shaping public opinions, and cultural engineering are concepts which are nowadays of high importance especially among scholars and researchers of cultural studies and in the world of the media. But, today, due to the tremendous progress that mankind has achieved in the field of communication technologies and the widespread impact of the relationship between the transfer and implantation of ideas and ideals, familiarity and acquaintance with cultural media, their owners and directors, and thoughts and ideas that they inject, has become more important. One of the most effective cultural tools, which is used by Jews to inject their ideas and "self-victimization" in the eyes of world public opinion and especially in US, is the use of Cinema industry. In this research, by using a brief content analysis and through semiotics, the three top animation including Panda Kangfokar 2, Chicken Run and How to Train Your Dragon 2,will be investigated and we will show how Jews use these three works in order to self-victimized and to inject their ideals and ideas.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد دوست مجمدی |
استاد گروه مطالعات منطقه‌ای دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

احمد صبوری نژاد |
دانشجوی دکتری مطالعات منطقه‌ای دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://jpq.ut.ac.ir/article_75312_c484a58149774b4198ac56230ebde07c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/916/article-916-2313068.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات