این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
سیاست
، جلد ۴۹، شماره ۴، صفحات ۱۰۴۳-۱۰۶۱
عنوان فارسی
بهره گیری از رهیافت بازاریابی اجتماعی در سیاستگذاری عمومی
چکیده فارسی مقاله
سیاستگذاری در بسیاری از حوزهها نظیر حوزههای اجتماعی و فرهنگی، جنایی، آموزشی و ... تا اندازهای مستلزم تلاش برای ایجاد تغییر در رفتارهای انسانی است. بازاریابی اجتماعی رهیافتی است که ضمن بهرهگیری از ادبیات بازاریابی تجاری، با هدف ایجاد تغییر در رفتارهای انسانی پا به عرصۀمطالعات اجتماعی گذاشته است. مقالۀ حاضر ضمن معرفی بازاریابی اجتماعی بهعنوان رهیافتی مؤثر، آن را بهعنوان ابزاری ارزشمند در مسیر تحقق اهداف سیاستگذارانۀ معطوف به تغییر رفتار معرفی میکند. علیرغم ماهیت فرایندی بازاریابی اجتماعی، الگوهای بازاریابی اجتماعی اغلب آنچه را پوشش میدهند که سیاستگذاران در مرحلۀ تدوین سیاستها- در قالب مدل چرخهای سیاستگذاری- بدان نیازمندند. از اینرو این مقاله در جهت روشن شدن ارتباط بازاریابی اجتماعی با فرایند سیاستگذاری عمومی، در مرحلۀ تدوین سیاستها به معرفی الگوی NSMCاز الگوهای بازاریابی اجتماعی میپردازد و در بخش راهحل گزینی، دو مدل 4Ps و MINDSPACE را مفید فایده میداند. الگوهای مذکور به سیاستگذار کمک میکنند تا با درک عمیقتر موقعیت فرد در جامعه، به اتخاذ سیاستهای مؤثر معطوف به تغییر رفتار انسانی مبادرت ورزد که متأسفانه این مهم در کشور ما مغفول مانده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Application of Social Marketing Approach in Public Policy
چکیده انگلیسی مقاله
Public policy in a variety of areas likes social and cultural, educational, criminal etc. involves exerting efforts in order to change behaviors. Social marketing is an approach which takes advantage of commercial marketing in social fields. This article tries to introduce social marketing as a helpful approach for public policy. Although social marketing is a process, most of the social marketing models offer what is needed at the policy formulation level– based on policy cycle model-. So, the present article introduces NSMC, a model of social marketing, as a subcategory of formulation level and indicates 4Ps and MINDSPACE models can be used for choosing solutions. These models help policy makers to analysis personal and social situations in order to making optimal decisions for changing behaviors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین شیرازی |
دکتری سیاستگذاری عمومی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jpq.ut.ac.ir/article_75313_6c17ae2263898b39eab029af6b4142c8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/916/article-916-2313069.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات