این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۸، صفحات ۱۱۹-۱۴۰
عنوان فارسی
رویکرد تلفیقی در آموزش عالی: مبانی نظری آموزش زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
یادگیری تلفیقی[1] در میان دانشگاهها رواج یافته است؛ بدون اینکه توصیف مناسبی از آن در میان طرفداران و منتقدان کاربرد فنّاوری در آموزش صورت بگیرد. در یادگیری زبان دوم، یادگیری با کمک رایانه همواره مورد توجه بوده است. در مبحث فنّاوری آموزشی خط سیر کاربرد رایانه در آموزش زبان در کلاس درس از توجه اولیه به نقطهای رسیده است که از فنّاوری به عنوان بخشی از تجارب معمول تدریس نام برده میشود. تعریف حال از کاربرد رایانه در آموزش، تأکید بر ترکیب فنّاوری دارد. در این مقوله به معرفی مفهوم رویکردهای تلفیقی در یادگیری زبان دوم میپردازیم. برای حصول این هدف، ابتدا مروری برمفهوم یادگیری تلفیقی در آموزش و نگاهی مختصر بر کاربرد رایانه در آموزش زبان دوم و پژوهشهای مرتبط با آن داریم و درنهایت عوامل مهم در ارتباط با ترکیب موفق فناوری در زبان آموزی پیشنهاد میشود. [1]. Blended learning
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادگیری تلفیقی، زبان دوم، آموزش عالی،
عنوان انگلیسی
Blended Learning in Higher Education: Theoretical Foundations in Second Language Learning
چکیده انگلیسی مقاله
Blended learning has been developed in university teaching out of the need to better describe and understanding between critics and advocates of technology in education. In second language learning “computer- assisted language learning“[1] has always been concerned. In the field of instructional technology the trajectory of computer usage in language classroom has moved form a primary focus to everyday practices. Current definitions of the CALL now stress full integration of technology. The aim of this article is to introduce the concept of blended approaches to second language learning. To achieve this aim, we first provide an overview of blended learning, look briefly at the use of technology in language education and related researches and end with four considerations that shape an understanding of the successful integration of technology in language learning. [1]. CALL
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Blended Learning, Second language, Higher Education
نویسندگان مقاله
فاطمه جعفرخانی |
دکتری تکنولوژی آموزشی
اسماعیل زارعی زوارکی | zaraii zavaraki
دانشیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14843_b34746c9f1cd8532e6e0eae7b21226a0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231315.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات