این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۷، صفحات ۴۹-۷۵
عنوان فارسی
الگوی کاربردی طراحی برنامه درسی بین رشتهای در حوزه آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
چکیده: رویکرد بینرشتهای نشانگر جهت نگاه و چگونگی شناخت و فهم مسائل و موضوعات پیچیده، چندوجهی و چندبخشی است که در فضای بین رشتگی معنا مییابد. برنامه درسی میانرشتهای هم یک فرآیند تصمیمگیری است که دارای ویژگیهای راهیابانه یا خلاق[1]، رفت و برگشتی و غیرخطی[2] و تأملی[3] است که بر حول مسائل، سؤالات و موضوعات پیچیده شکل میگیرد. هدفاین مقاله ارائه یک الگوی کاربردی به منظور طراحی برنامههای درسی بین رشتهای در سطح آموزش عالی است. پژوهش از نوع تحقیقات مروری و روش گردآوری دادهها روش کتابخانهای است. برای گردآوری دادهها از چک لیستهای موضوعی استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که یک برنامه درسی بین رشتهای با تعیین یک موضوع یا مسأله بین رشتهای آغاز و با خلق یک فهم بین رشتهای از آن مسائل و موضوعات و ارزشیابی آن منتهی میگردد. [1]. Heuristics [2]. Iterative [3]. Reflexive
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing Interdisciplinary Curriculum Applied Model in Higher Education
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: An interdisciplinary curriculum is a decision-making process that has specific characters Heuristics, Iterative and Reflexive. Interdisciplinary curriculum first will be formed to revolve around issues, questions and complex issues. Interdisciplinary curriculum process ultimately lead to a set of decisions, is to produce a final product (interdisciplinary understanding). The main goal of the article is presenting a practical model for designing interdisciplinary curriculum in higher education. The research type is review studies and the method of data collection is library method For collecting the data subjective check list is used. The result of study shows that a process of interdisciplinary curriculum study is started by determining of subject and themes and developed to produce an interdisciplinary understanding of the problem and Leads to the evaluation of interdisciplinary understanding.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جمال سلیمی |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی - دانشگاه کردستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14871_5e91e2ced588483cafd26bfc1d02b202.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231319.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات