این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۷، صفحات ۱۱۵-۱۳۹
عنوان فارسی
تحلیلی بر وضعیت هوش هیجانی با رویکرد تلفیقی AHP و VIKOR در محیط فازی (مورد مطالعه: دانشکدههای دانشگاه یزد)
چکیده فارسی مقاله
مدرسان دانشگاه، به عنوان یکی از مهمترین عناصر نظام آموزش عالی شناخته میشوند که امروزه، مسئولیت آنها در فرآیند آموزش و پرورش نسبت به گذشته سنگینتر و پیچیدهتر شده است، بهطوری که تدریس و انتقال دانش، یکی از نقشهای آنهاست. به منظور ایفای نقش درست دانشگاهها و دستیابی به تعالی این نهاد، بایستی علاوه بر ارزیابی بهره هوشی، هوش هیجانی اساتید را نیز مورد آزمون قرار داد. این تحقیق با استفاده از مدل برادبری و گریوز ضمن بیان اهمیت این مفهوم در آموزش عالی با بهکارگیری فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و ویکور به ارزیابی هوش هیجانی در دانشکدههای مختلف دانشگاه یزد پرداخته است. با توجه به ابهام در نظرات خبرگان و اساتید که جامعه آماری این تحقیق را تشکیل میدهند، پژوهش حاضر در محیط فازی انجام شده است که نتایج تحقیق نشان میدهد اساتید دانشکدههای «علوم اجتماعی»، «فنی و مهندسی» و «اقتصاد، مدیریت و حسابداری» بهترین وضعیت را در بهرهمندی از هوش هیجانی دارا میباشند اما بهطور کلی وضعیت این مفهوم در اکثر دانشکدهها نامناسب است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Analysis of EQ by Combining Two Approaches of AHP and VIKOR at Fuzzy Environment (Case Study: Faculties of Yazd University)
چکیده انگلیسی مقاله
University instructors are regarded as one of the most important elements in universities and their responsibility has gained more weight than before, so that teaching and transferring mere knowledge are just two of their responsibilities. In order to perform a suitable role and gaining the mentioned goal, universities must analyze the EQ of the instructors besides analyzing their IQs. In this research we have used the Brad berry and Greaves model to underline the importance of this concept in higher education. Moreover we have use AHP and VIKOR approaches to analyze EQ in different faculties of Yazd University. Regarding to some ambiguities in expert point of views, who are the population of this research, we have use it in Fuzzy environment. The results shows that, instructors of “Sociological Sciences faculty”, “Technical and Engineering faculty” and “Economy, Management and Accounting faculty” are at the best position while talking about EQ. But in general there is a bad situation in most faculties.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید سعیدا اردکانی | saeida ardakani
دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
سید محمد طباطبایی نسب | seyed mohammad tabatabaie nasab
استادیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
رضا ابراهیم زاده پزشکی | ebrahimzade pezeshki
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نگار جلیلیان |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
ابوالفضل نوری |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14874_ca195549743a242467ab50d71c4c2bad.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231322.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات