این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۶، صفحات ۷۷-۹۴
عنوان فارسی
نگاهی به روش تحلیل هزینه- اثربخشی در اقتصاد آموزش عالی از دور
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی تحقیق، بررسی رویکرد اقتصادی آموزش عالی از دور است. آموزش عالی از دور برای این که در دنیای امروزی دارای مزیت رقابتی باشد، باید دارای رویکرد اقتصادی باشد؛ لذا برای انجام تحقیق از منابع کتابخانهای و از روش مروری - تحلیلی استفاده شده است. در آموزش عالی از دور، به علت مواجهه با ویِژگیهای رفتاری، عاطفی و اخلاقی یادگیرندگان و همچنین به خاطر برآورد غیر مالی مؤلفههای آموزشی، از روش تحلیل هزینه-اثربخشی به عنوان رویکرد اقتصادی استفاده میشود. روش تحلیل هزینه-اثربخشی، اشاره به کسب بالاترین خروجی با کمترین هزینه در نظام آموزشی دارد؛ بنابراین، در این تحقیق برای مطالعۀ رویکرد اقتصادی آموزش عالی از دور، دو روش هزینه-اثربخشی واگنر و جووت واکاوی شد که نتیجه نهایی این واکاوی نشان داد در آموزش عالی از دور، به دلیل استفاده از چندرسانهایها، پذیرش زیاد دانشجو، دسترسی سریع و به موقع به اطلاعات و استفاده از مدل اسکورم برای طراحی و تولید محتوا، به کاهش هزینۀ آموزشی و جبران کمبود نیروی انسانی متخصص(اعضای علمی) در فرایند یاددهی- یادگیری منجر میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اقتصاد آموزش، آموزش عالی از دور، هزینه، اثربخشی،
عنوان انگلیسی
Cost-Effectiveness Analysis of Distance Higher Education
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is to study the economics approach of distance higher education based on cost-effectiveness analysis. Today, distance higher education needs to be cost-effective in order to remain competitive. Generally, the cost-effectiveness analysis is used in the context of higher education to account for the behavioral and emotional characteristics of the learners and provide a non-financial estimation of education components. Cost-effectiveness refers to achieving the highest output at the lowest cost. Thus, in this study the cost-effectiveness analysis of Wagner and Jewett was used to examine the economics of distance higher education. The results showed that due to the use of multimedia, lack of space and time limitations, admission of a large number of students, easy and fast access to information, and use of SCORM model in producing content and instruction, distance higher education reduces education costs, while compensating for the lack of human resources in the teaching-learning process.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین نجفی |
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور
محمدعلی جوادی | mohammad ali
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان قائم شهر، مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فرهنگیان (Farhangian university)
رضا نوروززاده |
استادیار گروه علوم تربیتی دفتر ارزیابی و نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تهران
سازمان اصلی تایید شده
: وزارت علوم تحقیقات و فناوری (Ministry of science research and technology)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14878_ff4afcc41a04fce3cbf315d7f0964285.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231326.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات