این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۶، صفحات ۹۵-۱۰۸
عنوان فارسی
یادگیری خدمتمحور: رویکردی نوین در نظام آموزش عالی کشاورزی
چکیده فارسی مقاله
: به منظور اشتغا لپذیر کردن دانش آموختگان کشاورزی، دانشکدۀ کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه با یک اقدام مبتکرانه، نظریه یادگیری "خدمتمحور" را برای اولین بار در درس عملیات کشاورزی به کار گرفت. این مطالعۀ کیفی بر مبنای روش اقدامپژوهی، با هدف معرفی روش یادگیری خدمتمحور شکل گرفت. چهارده نفر از دانشجویانی که درس عملیات کشاورزی را در نیمسال دوم 89-90 انتخاب کرده بودند به روش نمونهگیری داوطلبانه در این مطالعه شرکت کردند. نتایج نشان داد که روش یادگیری خدمتمحور، موجب شکلگیری نگرش مثبت در دانشجویان، تلفیق تئوری و عمل، توسعه مهارتهای ارتباطی و حرفهای و نیز افزایش مسئولیتپذیری اجتماعی، تفکرمداری و توانمندسازی دانشجویان شده است. همچنین نظرات ارائه شده توسط کارفرما نشان داد که آنان نیز از اینکه گلخانه بیمارستان بیستون احیاء و راهاندازی شده است بسیار خرسند و رضایتمند هستند. نتایج این مطالعه میتواند دستاوردهایی برای نظام آموزش عالی کشاورزی در کشور به دنبال داشته باشد؛ بدین صورت که یادگیری خدمتمحور میتواند به عنوان یک روش یادگیری تجربی در سایر دانشکدههای کشاورزی بهکار گرفته شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Service Learning: An Innovative Approach in Agricultural Higher Education
چکیده انگلیسی مقاله
Due to make the agricultural graduates of agriculture collegue, employable at Razi University in an innovative approach, introducing service learning approach as an alternative was used. For a one credit hour course during spring semester 89-90 by fourteen students volunteered to participate in service learning project. This study used action research as a qualitative research paradigm to follow up on the service learning project. Results revealed that students gained positive attitude towards service learning project. The opportunity to gain hands-on experience, improved communication skills, civic responsibility, and empowerment were among the educational implications for students. The employer who received the service learning project was satisfied with the outcome. Result of this study has implications for higher agricultural education system. Service learning project used in this study can be replicated in other colleges of agriculture throughout the country
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرحناز رستمی |
استادیار دانشکدۀ کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
کیومرث زرافشانی |
دانشیار دانشکدۀ کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
شهپر گراوندی |
دانشجوی دکتری گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14879_87e6e0076381fdd03e408e21d275be70.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231327.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات