این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۲۳، شماره ۹۲، صفحات ۲۶-۳۲

عنوان فارسی بررسی ریسک خطرات طراحی شناور با استفاده از تحلیل خطرات موثر بر انسان
چکیده فارسی مقاله مدیریت ریسک شاخه جدیدی از علم مهندسی است که در گستر‌ه متنوعی از انواع گرایش‌ها از جمله امور مالی و سرمایه‌گذاری، پروژه های صنعتی و عمرانی و حتی مسائل سیاسی و اجتماعی و نظامی جایگاه خود را پیدا کرده است. در این تحقیق 35 مورد از خطرات بالقوه موجود در شناور خدماتی شناسایی شده است. آنالیز ریسک به روش PHA با مشخص شدن خطاهای موجود در مرحله طراحی شناور صورت گرفته است. پس از آنالیز ریسک صورت گرفته و مشخص شدن خطرات با ریسک بالا توسط تحلیل نمودار پارتو اقدامات اصلاحی بر روی خطرات صورت گرفته است. پس از اصلاح خطرات مشخص شده مجددا آنالیز ریسک خطرات با شدت اثر ثابت صورت گرفته است. در مقایسه میان اعداد ریسک خطرات اولیه و اعداد ریسک پس از اقدامات واکنشی، ایمنی محصول از 28.5 درصد به 97 درصد افزایش یافته است،که نشانگر افزایش ایمنی شناور می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت ریسک، خطر، PHA، اقدامات واکنشی،

عنوان انگلیسی Vessel designed to investigate the risk of affecting people using the Hazard Analysis
چکیده انگلیسی مقاله In this study, 35 cases of potential risks have been identified in float service. PHA risk analysis methods to identify errors in the design phase has been floating. After identifying the hazards and risk analysis for high-risk by Pareto chart analysis of corrective actions taken on risks. After correcting the identified risks risk of re-analysis of the effect has been fixed. In comparing the numbers of hazards and risk numbers of response measures, product safety has increased from 28.5 percent to 97 percent, which is an increase vessel safety.In this study, 35 cases of potential risks have been identified in float service. PHA risk analysis methods to identify errors in the design phase has been floating. After identifying the hazards and risk analysis for high-risk by Pareto chart analysis of corrective actions taken on risks. After correcting the identified risks risk of re-analysis of the effect has been fixed. In comparing the numbers of hazards and risk numbers of response measures, product safety has increased from 28.5 percent to 97 percent, which is an increase vessel safety.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امین کریمی جشنی |
کارشناسی ارشد حمل و نقل دریایی. دانشگاه صنعتی امیرکبیر


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_37158_0310f80f05aa203048de027f8483bb11.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-2313277.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات