این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۶، صفحات ۱۰۹-۱۳۰
عنوان فارسی
مدیریت دانش در دانشگاه پیام نور؛ تحلیل وضعیت گویههای اثرگذار بر شاخصهای کلیدی مدیریت دانش
چکیده فارسی مقاله
تبدیل شدن دانش به عنصر اصلی قدرت در هزارۀ سوم، سازمانها را به سوی استفاده از دانش فردی و جمعی در راستای کسب موفقیت و دستیابی به مزیت رقابتی سوق داده است؛ در این میان، دانشگاهها در نقش قطب علمی هر کشور و از مراکز اصلی تولید دانش و تربیت افراد دانشآموخته نقش بسیار مهمی را در پیشرفت روزافزون کشورها بر عهده دارند. هدف از این پژوهش، بررسی و اولویتبندی شاخصهای استراتژی، فرهنگ، ساختار، سیستم انگیزش و پاداش، فرایند، فناوری، منابع سازمان و رهبری، به عنوان مهمترین شاخصهای اثرگذار بر فرایند مدیریت دانش و ارائۀ راهکار با هدف بهبود آنهاست. نوع تحقیق توسعهای و از نظر ماهیت توصیفی پیمایشی است و جامعۀ آماری نیز کارکنان و اساتید دانشگاه پیام نور شهر تهران به تعداد 180 نفر هستند و نمونۀ آماری طبق جدول مورگان و به روش تصادفی ساده 125 نفر انتخاب شده است. اولویت شاخصها و گویههای سنجیده شده به کمک آزمون فریدمن مشخص گردید و در این میان، شاخص رهبری، بالاترین اولویت را به خود اختصاص داد. همچنین به کمک روش گروه کانونی شیوۀ ارتقای هر یک از شاخصها و گویهها ارائه گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Knowledge Management in Payam Noor University Analyzing the Status of Items Affecting Key Indicators of Knowledge Management
چکیده انگلیسی مقاله
Knowledge is becoming the key element of power in the third millennium, the organizations are driven to use individual and collective knowledge in order to succed and gain competitive advantages. Universities as centers of producing knowledge and training in every country have an important role in accelerating development of countries. This study aimed to examine and prioritize the current status of indicators such as; Strategy, culture, structure, motivation and reward systems, processes, technology, resource and leadership as the most effective important indicators in knowledge management process in organizations and thus offer solutions for enhancement. In this paper we used a developmental research & descriptive surveys. Statiscal population included 180 staff and faculty members of Payam Noor University of Tehran, A sampling size of 125 pepole was selected randomly using Morgan’s table. The priority of measured Indicators and items was determined using Freidman test, results showed that the leadership indicator received the highest priority. In addition to that, using focus group method, we introduce ways to improve each of indicators & items explored in this work.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی ربیعی |
دانشیار گروه مدیریت رسانه و ارتباطات دانشگاه پیام نور
محیا هوشیان ثابت لاهیجانی | houshyan sabet lahijani
کارشناس ارشد mba دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14880_f93785cba8b5096a258aa0a9e30479ac.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231328.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات