این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۵، صفحات ۱۰۱-۱۲۸
عنوان فارسی
مطالعه تطبیقی آموزش کارآفرینی در کشورهای منتخب شمال و جنوب
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، مطالعه تطبیقی آموزش کارآفرینی در کشورهای منتخب شمال و جنوب بوده است. سؤالات تحقیق با در نظرگرفتن انواع آموزشهای کارآفرینی از نظر مکان (محیط کار یا محیطهای آموزشی و یا به صورت ترکیبی)، از نظر ساختار (تک درس، دوره و یا اعطای مدرک رسمی دانشگاهی) و انواع آموزش دهندگان (افراد متخصص در یک رشته یا متخصصان آموزش کارآفرینی و یا به صورت ترکیبی) تدوین و بررسی شد. روش تحقیق، طرح تطبیقی بوده است. نمونه آماری پژوهش شامل چندین کشور منتخب شمال و جنوب (آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، هلند، مالزی، هند، استرالیا، فیلیپین و تایوان) است. دادههای پژوهش از طریق اسناد و مدارک، کتب و مجلات داخلی و خارجی گردآوری شده بود. یافتهها نشان داد که آموزش کارآفرینی در کشورهای مختلف شمال و جنوب، هم در محیطهای کاری و هم در محیطهای آموزشی صورت میگیرد و از نظر ساختار هم به صورت تکدرس، دوره و با اعطای مدرک رسمی دانشگاهی ارائه میشود و میتواند از سوی متخصصان مختلف انجام شود
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش کارآفرینی، کارآفرینی، آموزش عالی، کشورهای منتخب،
عنوان انگلیسی
A Comparative Study of Entrepreneurship Education in South & North Selected Countries
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research was to study entrepreneurship education in south & north countries comparatively. The research questions edited considering types of entrepreneurship education in local view (work environment or educational environments or as mixed), structural view (mono lesson, course or give university formal certification), types of trainers (expert in a major or experts of entrepreneurship education or mixed). Research method was comparative design. The population of the research comprised of south and north selected countries. Sample of research was some of selected countries (American, England, Germany, French, Italy, Netherlands, Malaya, India, Australia, Filipino, Taiwan and Singapore). Research data were gathered from documents, internal & external books & journals. The findings showed that entrepreneurship education in different countries occurred both in work environment & educational environment. The structural view are presented (mono lesson, course & give university formal certification) and also can be done by different experts
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید رحیمی |
استادیار دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
مصطفی شریف |
دانشیار دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14998_329770b0e95f333e0b017465ea231b50.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231334.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات