این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۵، صفحات ۱۵۹-۱۷۷
عنوان فارسی
طراحی مدل سیستم ارزشیابی الکترونیکی با هدف افزایش مشارکت دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
ارزشیابی اساتید از سوی دانشجویان، یکی از روشهای شناخته شده ارزیابی کیفیت آموزشی در محیطهای آموزش عالی است. پیادهسازی این امر به دو صورت سنتی (کاغذی) و الکترونیکی امکانپذیر است. پیادهسازی الکترونیکی دارای مزایای بسیاری است که برگزارکنندگان نظرسنجیها را به سمت استفاده از این روش سوق میدهد؛ اما از طرف دیگر، به دلیل ورود اطلاعات پرسنلی دانشجویان برای ورود به سیستم، اعتماد آنها را نسبت به ناشناختگی اطلاعاتشان کاهش میدهد. این مقاله به طراحی یک سیستم ارزشیابی الکترونیکی میپردازد. سیستم پیادهسازی شده، از یک مکانیزم احراز هویت و اعطای دسترسی استفاده میکند که علاوه بر افزایش اطمینان دانشجویان و در نتیجه افزایش مشارکت آنها در ارزشیابیهای الکترونیکی، خطرات ناشی از سرقت اطلاعات احراز هویت کاربران در ارزشیابیهای الکترونیکی معمولی را کاهش میدهد و همچنین امکان اعطای دسترسی به ارزشیابیهای خاص دانشجو را برای سیستم فراهم میآورد. طراحی این سیستم با استفاده از نمودارهای مدلسازی و زبان UML تشریح شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشیابی، احراز هویت، ناشناختگی، امنیت، طراحی مدل،
عنوان انگلیسی
Designing the Model of Electronic Evaluation System to Increase Students Cooperation
چکیده انگلیسی مقاله
Students evaluation of teaching is a common method in universities’ educational quality evaluation. This method can be implemented in two ways: traditional (paper based) or electronic. There are lots of benefits to the electronic method that resulted in its employment by many survey organizers. On the other hand, since the students have to enter their personal information in order to login to the system, they cannot assure that their personal information is kept confidential. This paper presents designing a electronic evaluation system. This method not only augments the students’ assurance and their participation in electronic evaluations, but also reduces the risk of information theft caused in the typical electronic evaluations’. Moreover, it allows the system to grant the students proper access to specific evaluations. Due to this method’s simple mechanism, it can be easily implemented in software environments.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن امامی |
مربی گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15001_1ebffc0147af963df8ab8a53019b1e1b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231337.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات