این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۶، شماره ۲۴، صفحات ۵۳-۷۰
عنوان فارسی
تحلیل رابطه بین مؤلفههای کارآفرینی و ابعاد سازمان یادگیرنده در دانشگاه کاشان
چکیده فارسی مقاله
چکیده: هدف از تحقیق حاضر، تحلیل رابطه بین مؤلفههای کارآفرینی و ابعاد سازمان یادگیرنده در دانشگاه کاشان است و نوع تحقیق، توصیفی–همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل 203 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه کاشان بود که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای 98 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار جمعآوری دادهها شامل دو پرسشنامه محقق ساخته سازمان یادگیرنده با 37 گویه و پرسشنامه کارآفرینی با 47 گویه بر اساس مقیاس پنج درجهای لیکرت بود که ضریب پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 91/0 و 93/0 به دست آمد. روایی محتوایی و سازه دو پرسشنامه مورد تأیید قرار گرفت. تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی (فراوانی، درصد، انحراف استاندارد و میانگین) و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون، آزمون t و تحلیل واریانس) با استفاده از نرم افزار آماری spss صورت گرفت. یافتهها نشان داد که میانگین مؤلفههای کارآفرینی در دانشگاه کاشان بالاتر از حد متوسط است. همچنین بین همه مؤلفههای کارآفرینی و سازمان یادگیرنده، همبستگی مثبت و معنیداری وجود داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارآفرینی، سازمان یادگیرنده، اعضای هیأت علمی، دانشگاه،
عنوان انگلیسی
An Analysis of Relationship between Entrepreneurship Components and Learning Organization Dimensions in the University of Kashan
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The purpose of this research was an analysis of the relationship between entrepreneurship components and learning organization dimensions in the university of Kashan. The research type was descriptive -correlative. The statistical population consisted of 203 faculty members in University of Kashan. Through strafed random sampling method, 98 members were chosen as the sample. The research instrument was entrepreneurship researcher- made questionnaire with 47 items and learning organization researcher- made questionnaire with 23 items. By the use of Cronbach alpha coefficient, reliability coefficients were obtained equal to 0.91 for learning organization questionnaire and 0.93 for entrepreneurship questionnaire. Questionnaires content and construction validity were confirmed. The collected data were analyzed at two descriptive levels (frequency, percentage, standard deviation & mean) and inferential level (correlation coefficient, regression, t-test and analysis variance). The research findings showed that the mean of entrepreneurship components in university of Kashan was higher than average. Also, there is a positive and significant relationship between entrepreneurship components and learning organization.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید رحیمی |
استادیار دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
راضیه آقابابایی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14866_17100148fd951e4e4941199144f49437.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231340.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات