این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۶، شماره ۲۴، صفحات ۱۱۵-۱۳۲
عنوان فارسی
تحلیل ویژگیهای مقالات منتشره در حوزه آموزش عالی: مطالعه موردی مجلات آموزش عالی ایران و هلند
چکیده فارسی مقاله
چکیده: هدف پژوهش حاضر، تحلیل دو مجله آموزش عالی هلند و آموزش عالی ایران است. 21 مقاله ایرانی و 42 مقاله به زبان انگلیسی از مجله آموزشعالی[1] انتخاب گردید (50 درصد از هر مجله مورد بررسی قرار گرفت) که چهار حیطه شامل رویکرد پژوهش، نوع نمونهگیری، ابزار و تحلیلآماری مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج بیانگرآن است که رویکرد اکثر تحقیقات آموزشعالی ایران از نوع کمّی و همچنین اکثر شیوههای نمونهگیری در مقالات مورد بررسی نیز کمّی است و اکثر ابزارگردآوری دادهها نیز پرسشنامه و در نهایت اینکه تحلیلهای نتایج بیشتر به صورت آماری و از نوع استنباطی بوده است؛ در مقابل، رویکرد اصلی درتحقیقات آموزشعالی هلند، به صورت کیفی و نوع نمونهگیری نیز کمّی بوده است. اکثر دادهها نیز به صورت اسناد و مدارک جمعآوری شده و در نهایت اینکه تحلیل دادهها به صورت توصیفی صورت پذیرفته است. به طور کلی با اینکه نیاز به پژوهشهای کیفی و ترکیبی، در نظام آموزشی بشدت احساس میشود، اما نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که کمتر از ده درصد از پژوهشهای مورد بررسی در حیطه آموزش عالی ایران، با رویکرد کیفی و ترکیبی انجام شدهاند. [1]. Higher Education
کلیدواژههای فارسی مقاله
پژوهش تربیتی، آموزش عالی، روششناسی پژوهش، مجلات علمی،
عنوان انگلیسی
A Comparison of Educational Research Features; a Case Study: Higher Education Review in Iran and the Nederlands
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The aim of the present study is analyzing two journals namely the Journal of Higher Education in the Netherlands and Journal of Higher Education of Iran in 2009 and 2010. Twenty-one Iranian articles and 42 English articles were selected- 50% of each journal was reviewed. Four areas including anthropology, methodology typical type of population, statistical analysis were studied. The results indicate that the approach in Iranian Higher Education is quantitative, and the most typical way of studying was quantitative as well. Most of the population are members of the Iranian higher education research. Data collection tool was providing questionnaires. Finally, the analysis of results and statistics was mainly inferential. In contrast, the main approach used in the Dutch higher educational papers was qualitative. Most of the data were collected through documentation. Finally, data were analyzed through a descriptive method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Research, Education, Higher Education, scientific journals
نویسندگان مقاله
میمنت عابدینی بلترک | abedini baltork
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
احمدرضا نصر اصفهانی | nasr esfahani
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
ابراهیم صالحی عمران | salehi omran
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14869_bbd370dfed7d00eab1f1aa17c70e2013.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231343.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات