این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۶، شماره ۲۳، صفحات ۶۹-۹۰
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین ابعاد مشتریمداری و رضایت ذینفعان در نظام آموزش عالی مطالعه موردی: مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه هرمزگان
چکیده فارسی مقاله
هدف کلی این تحقیق، بررسی رابطه بین ابعاد مشتریمداری و رضایت ذینفعان از خدمات مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه هرمزگان است. در همین راستا، یک مدل خاص از خدمات مشتریمداری در نظام آموزش عالی ارائه شده که بر رضایت ذینفعان تأکید دارد. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و اعضای هیأت علمی 4 دانشکده دانشگاه هرمزگان بوده که با استفاده از دستورههای آماری تعداد 191 نفر از دانشجویان و 37 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت. از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای برای انتخاب دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و برای انتخاب اعضای هیأت علمی سرشماری به عمل آمد. یافتههای تحقیق نشان داد که ابعاد مشتریمداری بر رضایت ذینفعان تأثیر دارد. همچنین شیوه انتقال خدمات در بین ابعاد مشتریمداری، دارای بیشترین تأثیر و محسوسات دارای کمترین تأثیر بر رضایت ذینفعان است. در پایان با توجه به نتایج حاصل شده، پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت مشتریمداری در نظام آموزش عالی ارائه شده است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Relationship between Dimensions of Customer Orientation and Beneficiaries’ Satisfaction in Higher Educational System Case study: Center of Postgraduate Studies in Hormozgan University
چکیده انگلیسی مقاله
The overall goal of this research is to survey the relationship between customer orientation and Beneficiaries’ satisfaction with services of center of Postgraduate studies in Hormozgan University. In this regard, the research will present a special model of customer orientation in higher education system that emphasizes the Beneficiaries’ satisfaction. The study population consisted of Graduate students and faculty in four departments of Hormozgan University. 191 Graduate students and 37 faculty members were selected using statistical formulas. Data were collected using a questionnaire. The results show that dimensions of customer orientation impact on Beneficiaries’ satisfaction in higher education system. Also, methods of service delivery have the greatest impact and feelings have the least impact on Beneficiaries satisfaction. At the end, according to the results, recommendations have been made for improving the situation of customer orientation in higher education
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی ابراهیمی نژاد |
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)
سینا زینلی |
کارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)
اسلام شهریاری کوتک | shahriari کوتک
کارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15024_6012199de6a5c909590f91de859cdd2a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231348.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات