این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۶، شماره ۲۳، صفحات ۱۴۷-۱۷۰
عنوان فارسی
سنجش مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه پیام نور (مورد مطالعه: دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی)
چکیده فارسی مقاله
از این پژوهش، سنجش مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه پیام نور و ارائه راهکارهایی برای ارتقای مدیریت کیفیت در این دانشگاه است. در این تحقیق، ابعاد مدیریت کیفیت بر اساس مؤلفههای مدل"جان اکلند" عبارتند از: مشتریمداری، مسؤولیتپذیری، مدیریت مشارکتی، آموزش کارکنان، نظارت و ارزیابی نظاممند و بهبود فرهنگ سازمانی. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی و جامعه آماری پیام نور استان آذربایجان غربی و ابزار اصلی گرداوری دادهها، پرسشنامه است که براساس مؤلفههای مدل اکلند، تنظیم و روایی و پایایی آن تأیید شد. چون توزیع دادهها نرمال بود، برای آزمون فرضیهها از (t- Test) استفاده شد. یافتهها نشان میدهد که بین میانگین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب مدیریت کیفیت فراگیر در جامعه آماری تحقیق، تفاوت معنیداری وجود دارد؛ البته وضع موجود آن تا حدودی با سنجههای مدیریت کیفیت فراگیر بویژه در سه مؤلفه "مشتری مداری"، "مسؤولیتپذیری"و "نظارت و ارزیابی نظاممند" تطابق داشت؛ ولی چون معیار محقق، امتیاز بالای میانگین بود، فرضیههای مرتبط با این سه مؤلفه نیز تأیید نشدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Measurement of Total Quality Management in Payame Noor University
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to measure TQM implementation in Payame Noor University and offer ways to enhance the University's Quality Management. In this study, the dimensions of the desired component model are based on "Jan Okland” model in Total Quality Management including customer-oriented rates, commitment and responsibility, cooperative management, staff training, monitoring and systematic evaluation, changing and improving organizational culture. For collecting data, questionnaires based on component model have been set and their validity and reliability were confirmed. Kolmogorov Smirnov test results were used to determine the normal distribution of data and to test this hypothesis through the use of (T-Test). Research findings show that there are significant differences between the existing status and desired status of West Azarbaijan province in light of TQM. The present state of West Azarbaijan province is a somewhat compatible with quality management measures, particularly in the three components of "customer orientation", "commitment and responsibility" and "systematic monitoring and evaluation". However, because of research criteria and average scores were high; the hypotheses associated with these three components were not confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا فروتنی |
استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور
عطیه بحرانی |
دانشجوی دوره دکتری دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15027_613fe15467faf57e7a81caef07745866.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231351.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات