این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۶، شماره ۲۲، صفحات ۴۱-۶۲

عنوان فارسی مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای آموزشی اعضای هیأت علمی و اولویت‌بندی آن
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر، به دنبال بررسی شناسایی مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای آموزش و اولویت‌بندی آنهاست. روش پژوهش توصیفی و جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد می‌باشند که نیمی از آنها به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است که اعتبارش از دید متخصصان مورد تأیید قرار گرفته و پایایی آزمون با ضریب آلفای کرونباخ علمی87/0 تعیین شد. در تحلیل داده‌های حاصل از ابزار پژوهش طی برنامه SPSS از انواع آزمون‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. که نهایتاً 24 مؤلفه اخلاق حرفه‌ای آموزش توسط اعضای هیأت علمی مورد شناسایی قرار گرفت که مهمترین مؤلفه، مسؤولیت‌پذیری اساتید در قبال آموزش صحیح به دانشجویان بیان شده است. بهترین راهکار برای بهبود این امر، تلاش در جهت تهیه و تدوین منشور اخلاقی با عنوان منشور اخلاق حرفه‌ای آموزش در دانشگاه است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاق حرفه‌ای، آموزش، هیأت علمی، دانشگاه،

عنوان انگلیسی Components of Educational Professional Ethics Faculty Members and its Priorities
چکیده انگلیسی مقاله This study sought to identify and prioritize the educational component of professional ethics from the perspective of the faculty. The research is survey descriptive. Statistical community consists of faculty members of “Shahed University". Half of them are selected through random sampling method as study samples. The data collection tool is questionnaire that has been validated by experts. Reliability has been determined by Cronbach's alpha coefficient, /87. In analyzing the data, SPSS software was used to provide descriptive and analytical statistics. Finally, twenty-four components of educational professional ethics were recognized by the faculty members. The priorities in order include teacher’s accountability and teaching students properly. The best way to strengthen professional ethics and try to prepare Charter Moral at the University
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Professional ethics, Education, Faculty, University

نویسندگان مقاله محسن فرمهینی فراهانی | farmahini farahani
دانشیار دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

اکبر رهنما |
استادیار دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

لیلا بهنام جام | behnam jam
کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_15067_bb8148e35be35ff11edcc49c1c07884e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231354.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات