این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۶، شماره ۲۲، صفحات ۶۳-۷۵
عنوان فارسی
مقایسه خلّاقیت و مهارت تصمیمگیری دانشجویان رشته کارآفرینی با دانشجویان سایر رشتههای دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر، مقایسه دانشجویان رشته کارآفرینی و سایر رشتههای دانشگاه تهران از لحاظ خلّاقیت و مهارت تصمیمگیری است. روش این پژوهش، توصیفی و از نوع علّی- مقایسهای است. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان ورودی 88 و 89 مقطع کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران هستند و نمونه آماری به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده برای گروه مطالعه و روش نمونهگیری طبقهای برای گروه مقایسه از طریق جدول کریجسی و مورگان (1970) انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش، پرسشنامه خلّاقیت عابدی و پرسشنامه مهارت تصمیمگیری محقق ساخته، بودند. تجزیه و تحلیل یافتهها با بهرهگیری از آزمونهای آماری2T هتلینگ و آزمون t مستقل نشان داد که بین دو گروه مطالعه و مقایسه، از لحاظ نمرات خلّاقیت و مهارت تصمیمگیری تفاوت معناداری وجود ندارد
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، خلّاقیت، مهارت تصمیمگیری،
عنوان انگلیسی
Comparison of Creativity and Decision-making Skills of Students of Entrepreneurship with Students of Other Courses in the University of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research was to compare creativity and decision-making skill in students of Entrepreneurship with students of other fields in the University of Tehran. The statistical sample consists of 127 students of Entrepreneurship that were selected by convenience sampling method, and 127 students of other fields that studied in 2010-2011 academic year in the University of Tehran and were selected by classification sampling method. The instrument used was two questionnaires: Abedi test of creativity and decision making scholar-made test. Hotlleng T2 and independent sample t-test were the major statistical methods used in this research. The results showed that there is no significant difference between the two groups in terms of creativity score and decision making skill, and the results of independent sample t-test showed that there are no significant difference between the two group in term of creativity and decision making skill
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین صارمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید مدنی (Azarbaijan shahid madani university)
موسی پیری |
استادیار دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید مدنی (Azarbaijan shahid madani university)
جواد مصرآبادی |
دانشیار دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید مدنی (Azarbaijan shahid madani university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15068_677e3d381e5b36677fa191c92294f8f2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231355.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات