این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۶، شماره ۲۱، صفحات ۱۰۳-۱۲۲
عنوان فارسی
آسیبشناسی مراکز پژوهشی استان قم
چکیده فارسی مقاله
طرح حاضر با هدف ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی استان قم در بعد فرآیندهای داخلی، نتایج کسب شده و ارائه چارچوب ادراکی مناسب در خصوص ارزیابی عملکرد این مراکز به انجام رسیده است. ابزار جمعآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بوده است. دادههای پژوهش از طریق توزیع پرسشنامههای تحقیق در 7 پژوهشگاه گردآوری شده و تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و تعیین نرخهای رشد صورت گرفته است. نتایج پژوهش حاکی از وجود نقاط قوت در شاخصهای مربوط به طرحهای تحقیقاتی مصوب و خاتمهیافته، مقالات منتشرشده در مجلات معتبر داخلی، کتابهای تألیفی، مشارکت اعضای هیئت علمی در راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری کارگاههای علمی تخصصی، گردهماییهای علمی و انتشار کتب و نشریات بوده است؛ با این حال، شاخصهای مربوط به مقالات همایشهای خارجی، کتابهای ترجمهشده، سخنرانیهای علمی و جلسات مباحثه، و افتخارات پژوهشی در جشنوارههای علمی و پژوهشی بینالمللی، از وضعیت نامطلوبی برخوردار بوده است. در نهایت نیز چارچوب ادراکی مربوط به ارزیابی عملکرد این مراکز، ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آسیبشناسی، ارزیابی عملکرد، مراکز پژوهشی استان قم،
عنوان انگلیسی
An Evaluation of the Performance of the Research Centers of Qom Province
چکیده انگلیسی مقاله
The current project was aimed to evaluate the performance of research centers of Qom in the aspects of internal processes, gained results and providing adequate conceptual framework about evaluation performance of these centers. The instrument of data gathering is the questionnaire which was prepared by the researcher. The research data were gathered through diffusion and gathering the research questionnaire in 7 research centers, and data analyzing has been conducted through descriptive statistics and growth indicators. The research results indicate strengths in the indicators such as approved and finished proposals, published papers in the internal valid journals, written books, involvement of faculty members in consulting post graduate students, holding scientific-professional workshops and publishing books and journals. However, indicators which related to the foreign conference papers, translated books, scientific speeches and discussion meetings as well as research honors in the international scientific and research-oriented festivals have gained undesirable qualification. Finally, the conceptual framework about the evaluation of the performance of these institutions has been presented
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
evaluation performance, research centers of Qom province
نویسندگان مقاله
مهدی پندار |
دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
رضا محمدی |
استادیار مرکز تحقیقات آزمون و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
فرانک مختاریان |
کارشناس پژوهشی سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15079_f4960cc1d54cf401f1aae59d7e1094ef.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231364.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات