این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۵، شماره ۲۰، صفحات ۹-۳۴

عنوان فارسی ارزیابی سرمایه اجتماعی سازمانی: مطالعه موردی دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله : هدف این پژوهش، بررسی و مقایسه سرمایه اجتماعی سازمانی در پردیس‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران است. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه، شامل کلیه کارشناسان دانشکده‌های پردیس‌های مذکور است. روش‌های نمونه گیری شامل سرشماری کامل و تصادفی طبقه‌ای بوده است. به منظور گردآوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته سرمایه اجتماعی سازمانی استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های ANOVA و t تحلیل شدند. یافته‌ها حاکی از آن بود که دانشکده مطالعات جهان در هر سه بعد (شناختی، رابطه‌ای و ساختاری) دارای بیشترین میانگین است و دانشکده علوم اجتماعی از نظر بعد شناختی و دانشکده اقتصاد از نظر بعد رابطه‌ای و ساختاری دارای کمترین میانگین‌ها هستند. یافته‌ها همچنین نشان داد که کارشناسان عامل مدیریتی را مهم‌ترین عامل در زمینه خلق و حفظ سرمایه اجتماعی سازمانی می‌دانند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Assessing Organizational Social Capital: a Case Study: Tehran University
چکیده انگلیسی مقاله The present paper aims to investigate and compare organizational social capital between human sciences, and social and behavioral sciences faculties of the University of Tehran, totalling 12 faculties. Descriptive-survey method was used. The statistical population consists of all the experts of those faculties. Both census and stratified sampling were applied. A researcher-made questionnaire on organizational social capital was used for data collection. To analyze data, descriptive and inferential techniques, such as ANOVA, t-test was conducted. The findings are as follows: the faculty of world studies has the highest mean in cognitive, relational, and structural dimensions. The faculty of social sciences in cognitive dimension and the faculty of economy in structural and relational dimensions have the lowest mean. The results also indicated that the experts supposed managerial factors were the most important ones for creating and maintaining organizational social capital. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رحمت اله مرزوقی |
دانشیار دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

حاتم فرجی ده سرخی | faraji dehsorkhi
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)

علی اصغر حیات | ali asghar
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)

مسلم ملکی حسنوند | maleki hasanvand
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تربیت معلم


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_15103_a4d4545e38ac47badc3efe78f4b817f0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231366.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات