این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۵، شماره ۲۰، صفحات ۱۱۷-۱۴۰
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثّر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی دانشگاه علوم و فنون مازندران)
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر به بررسی عوامل مؤثّر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون مازندران میپردازد. روش تحقیق، توصیفی- تحلیلی و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است. نتایج حاکی است که بین متغیرهای رتبه آزمون سراسری، فضای علمی موجود در دانشگاه، سهمیه ورود به دانشگاه، علاقه به رشته تحصیلی، معدل پیشدانشگاهی، وضعیت والدین، شاغل بودن و تجربه عاطفی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه معنیداری وجود دارد. همچنین متغیرهای فضای علمی، علاقه به رشته تحصیلی و معدل پیشدانشگاهی تأثیر مستقیمی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دارند؛ به علاوه بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته صنایع با رشته کامپیوتر، پیشرفت تحصیلی ورودی 87 با پیشرفت تحصیلی ورودی 89 تفاوت معنیداری وجود دارد. مشاهده شد دانشجویان دختر در مقایسه با پسران، عملکرد تحصیلی بهتری دارند و اینکه بین میانگین متغیرهای رتبه آزمون سراسری، شاغل بودن، فضای علمی، سهمیه، علاقه، تجربه عاطفی و معدل پیشدانشگاهی دانشجویان ممتاز و مشروط تفاوت معنیداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis of the effective factors on student progress: A Case Study in the Mazandaran University of Sciences & Technology
چکیده انگلیسی مقاله
This work is concerned with analyzing the effective factors on education promotion for Mazandaran University of Science and Technology’s students. Using a descriptive-analytic method and a proposed questionnaire the required data are collected. The results show that there are significant relations among entrance exam rank, employment, scientific environment, entrance share, interest in the field of study, emotional experience, pre-university average, with educational promotion. Scientific environment, interest in the field of study, and pre-university academic average have a direct impact on education promotion. Also, a significant difference is found for education promotion between Industrial engineering and computer engineering students. A significant difference in education promotion is found between students who entered university in 1387 (2008) and 1389 (2010), too. Another point is that the education promotion of female students is higher than that of male students. Amongst national entrance exam rank, employment, scientific environment, entrance share, interest in the subject, emotional experience, pre-university average, and conditional score variables, there are significant differences.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
طاهره آقامیرزایی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه علوم و فنون مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم و فنون مازندران (Mazandaran university of science and technology)
ابراهیم صالحی عمران | salehi omran
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15111_b8f7088540c7b24808e6701df40e6693.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231371.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات