این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۵، شماره ۱۹، صفحات ۱۲۷-۱۴۵
عنوان فارسی
آموزش کارآفرینی: حلقه مفقوده آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
گسترش شتابان دانشگاهها در سالهای اخیر به اشتغال دانشآموختگان دانشگاهی دامن زده، به گونهای که جامعه با پدیدهای به نام فارغالتحصیلان بیکار مواجه شده است. ساختارهای موجود دانشگاهها نیز در حال حاضر با هدف آموزش تخصصی شکل گرفته است و کمتر آموزش کارآفرینی را مد نظر قرار داده است. هر چند در حال حاضر آموزش کارآفرینی در دانشگاهها، تا حدودی مورد توجه قرار گرفته است با این حال تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. هدف مقاله حاضر بررسی آموزش کارآفرینی در دانشگاهها است. از اینرو به بررسی شیوههای آموزشی کارآفرینی در دانشگاهها پرداخته شده و با استفاده از تجارب کشورهای موفق در آموزش کارآفرینی در سطح دانشگاه، مدلی را برای آموزش کارآفرینی ارائه میدهد. روش کار اسنادی است و برای گردآوری اطلاعات از اسناد و مدارک داخلی و خارجی، پایگاههای اطلاعرسانی معتبر، کتابها و مقالات معتبر استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که کارآفرینی، مهارتی قابل آموزش بوده و شیوههای مختلفی برای آموزش آن وجود دارد. از جمله آنها آموزش کارآفرینی به صورت ارائه واحدهای درسی، ارائه دورههای کارآفرینی به صورت رسمی در قالب دورههای کارشناسی ارشد و دکترا و ادغام مهارتهای کارآفرینی با سایر دروس میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادگیری، دانشگاه، کارآفرینی، آموزش،
عنوان انگلیسی
Entrepreneurship education: Missing link in Higher education
چکیده انگلیسی مقاله
One of the problems of university graduates is employment. Rapid expansion of universities in recent years has fueled the problem so that the community is faced with a phenomenon called unemployed graduates. The structures of the university are currently formed based on the aim of Specialized Training and less attention is paid to entrepreneurship education. Although more attention has been given to entrepreneurship education in universities, it is not desirable yet. The purpose of this paper is to investigate the methods of entrepreneurship education in universities and to provide a model for entrepreneurship education at university level by using the experiences of successful countries in entrepreneurship education. The method used is document, and internal and external documents, databases and authoritative information, books and articles are used for gathering data. . The results show that Entrepreneurship is a skill which can be taught, and there are various methods for teaching it such as offering entrepreneurship training courses, e.g., offering formal entrepreneurship courses at Master’s and PhD degrees and integration of Entrepreneurial skills with other subjects.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Learning, University, entrepreneurship, Education
نویسندگان مقاله
بتول جمالی زواره | jamali zavareh
کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی مدرس دانشگاه پیام نور اردستان
احمدرضا نصر |
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
اعظم جمالی زواره | jamali zavareh
کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش مدرس دانشگاه پیام نور زواره
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15119_e69eb073a54df6ffb77d5e75795c2078.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231378.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات