این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۵، شماره ۱۸، صفحات ۱۱-۲۷

عنوان فارسی رویکرد ترکیبی در پژوهش‌های علوم انسانی: چالش‌ها و فرصت‌ها
چکیده فارسی مقاله استفاده از رویکرد ترکیبی روز به روز در حال افزایش است. محققان به طور مداوم در پی رهیافت‌هایی به منظور انجام پژوهش‌ها به بهترین شکل ممکن و شناخت هرچه بیشتر پیچیدگی‌های مسائل می‌باشند. هدف تحقیق حاضر تحلیل چالش‌ها و فرصت‌های رویکرد ترکیبی در پژوهش‌های علوم انسانی است. روش تحقیق به صورت کتابخانه‌ای و ابزار گردآوری اطلاعات شامل کتب و مجلات داخلی و خارجی است. نتایج نشان داد، لزوم استفاده از این رویکرد به منظور فهم بهتر مسائل مورد پژوهش در علوم انسانی می‌باشد. بعضی از حیطه‌های پژوهش مانند تحقیقات تربیتی و مدیریتی به دلیل پیچیدگی‌های ذاتی و محیطی بیشتر از سایر حیطه‌ها نیازمند استفاده از این رویکرد می‌باشند. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رویکرد کمی، رویکرد کیفی، رویکرد ترکیبی، چالش‌ها، فرصت‌ها،

عنوان انگلیسی Mixed Approach in Humanities Researches: Challenges and Opportunities
چکیده انگلیسی مقاله The use of mixed approach is undergoing a remarkable increase day by day. Researchers are continually seeking solutions in order to perform research projects and cognition issues complexities. The purpose of the present research is studying challenges and opportunities of mixed approach in humanities researches. Research method was librarian and information collection tool included domestic and international books and journals. The results of the study suggest that the use of this approach is to better understand the research issues in humanity sciences. Some of research domains such as educational and managerial areas need this approach more than other areas due to their inherent and environmental complexities.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمید رحیمی |
استادیار دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کاشان (Kashan university)

سیدعلی سیادت | seyed ali
دانشیار دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

راضیه آقابابایی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_15122_8e23965e8eeb4bc8cfcc0db1836b8f26.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231380.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات